۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۱۹۵۹۱
در نشست مدیران استان آذربایجان شرقی عنوان شد؛

وحدت حوزه و دانشگاه در ایجاد کامل تحول علوم انسانی عینیت پیدا کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن الکریم آذربایجان شرقی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه بایستی در پروژه های مختلف علمی به ویژه در مقوله تحول در علوم انسانی عینیت پیدا کند.
وحدت حوزه و دانشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام میکائیل اسکندری، مسؤول دارالقرآن الکریم آذربایجان شرقی، امروز در جلسه تفسیر مدیران ادارات استانی که در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد علمی تاثیرگذار در عرصه های مختلف، نقش محوری در تحقق اهداف نظام اسلامی بر عهده دارند.

وی افزود: حضرت امام خمینی به‌عنوان پایه‌گذار تفکر مترقی انقلاب اسلامی ضمن آن که روحانی و دانشگاهی را مکمل یکدیگر می دانستند، بر هویت مستقل هر یک تأکید داشته و آن را زیربنای استقلال جامعه می‌دانستند؛ چنانکه فرمودند؛ استقلال کشور ما منوط به استقلال همین دانشگاه‌ها و فیضیه‌هاست.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به دیدگاه رهبر معظم انقلاب نسبت به نقش فرهنگی حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه و دانشگاه ها در خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمن قرار دارند و بى تردید مى توان این دو نهاد را یکى از کارآمدترین ارکان فرهنگى به شمار آورد.

مسؤول دارالقرآن الکریم آذربایجان شرقی تصریح کرد: اگر جوهره اصلی انقلاب را به حق برخاسته از جنبه اسلامی و مردمی بودن آن می دانیم، قوام این دو عنصر ذاتی انقلاب تنها در سایه اتحاد و وحدت کلمه همه گروه‌ها دست یافتنی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه بایستی در پروژه های مختلف علمی به ویژه در مقوله تحول در علوم انسانی عینیت پیدا کند، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه نه تنها امری غیرممکن نیست که اساساً ریشه در سنت علمی و پیشینه تاریخی دین اسلام دارد.

گفتنی است، جلسه بعدی تفسیر قرآن کریم مدیران دستگاه های دولتی استان یک‌شنبه هفته آینده در محل کانون پرورش کودکان استان با برگزار خواهد شد./935/پ203/س
ارسال نظرات