۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۱۹۶۴۸

هشدار آیت الله شبستری درباره افزایش آمار طلاق در جامعه

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با بیان این‌که نیازمند بازگشت و مرور دوباره اصول حقیقی اسلام در مسائل ازدواج هستیم، تصریح کرد: هنوز فرهنگ صحیح ازدواج در جامعه نهادینه نشده است، بسیاری از خانواده ها مانع ازدواج ساده جوانان هستند که باید تجدید نظری صورت گیرد.
1/ آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مدیران و کارکنان اداره کل ثبت احوال استان اظهار داشت: دست اندرکاران اداره ثبت احوال بایستی امین و امانت دار اطلاعات خصوصی مردم باشند.

وی با بیان این‌که دقت در ثبت احوال عمومی جامعه، لازمه برنامه ریزی دقیق برای خدمت رسانی بهتر به مردم است، خاطر‌نشان کرد: درج اطلاعات دقیق از احوال شخصی آحاد جامعه، امری اجتناب ناپذیر در جامعه رو به رشد ایران اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به افزایش میانگین سن ازدواج و آمار طلاب در جامعه اسلامی ابراز نگرانی کرد و گفت: آمارهای موجود از میزان طلاق شایسته جامعه اسلامی و شیعی ایران به ویژه منطقه آذربایجان نیست.

آیت الله شبستری با بیان اینکه نیازمند بازگشت و مرور دوباره اصول حقیقی اسلام در مسائل ازدواج هستیم، تصریح کرد: هنوز فرهنگ صحیح ازدواج در جامعه نهادینه نشده است، بسیاری از خانواده ها مانع ازدواج ساده جوانان هستند که باید تجدید نظری صورت گیرد.

امام جمعه تبریز تجمل گرایی، تشریفات و ریخت و پاش های بی‌جا و هزینه بر را سدی بزرگ برای ازدواج ساده جوانان دانست و افزود: مهریه های سنگین، چشم و هم چشمی در جهیزیه و همچنین سخت گیری در انتخاب از دیگر موانع موجود در ترویج ازدواج اسلامی در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواستار تبیین آثار سوء ازدواج های نا به هنجار از سوی متولیان فرهنگی شد و تصریح کرد: بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج ازدواج ساده، آگاهانه و به‌هنگام هستیم، چراکه این امر بسیاری از معضلات اجتماعی و اخلاقی جامعه را برطرف کرده و امنیت روانی را به ارمغان خواهد آورد.

همچنین مدیرکل ثبت احوال اذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به اجرای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد ثبت احوال در استان گفت: با اجرایی شدن این طرح 8.5 تا 9 میلیون سند مربوط به اطلاعات هویتی مردم تهیه و در ارشیو الکترونیکی ثبت احوال قرار می گیرند.

جعفری آذر کسب رتبه نخست ثبت وقایع چهارگانه در کشور از سوی اداره کل ثبت احوال آذربایجان شرقی را مرهون همکاری های بین بخشی با سایر ارگان های ذیربط دانست و تصریح کرد: اذربایجان شرقی با 99.8درصد ثبت دقیق وقایع چهارگانه در کشور رتبه نخست را دارد. /935/پ202/س

ارسال نظرات