۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۱۱۹۷۰۰
مشاور استاندار اردبیل در امور روحانیت:

دوری از معارف قرآنی زمینه‌ساز نفوذ افکار شیطانی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار اردبیل در امور روحانیت گفت: جامعه اسلامی به اندازه‌ای که از قرآن فاصله گیرد، به همان نسبت امکان نفوذ افکار شیطانی و هواهای نفسانی بیشتر است.
قرائت قرآن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی، مشاور استاندار اردبیل در امور روحانیت عصر روز گذشته در نشست شورای عالی قرآن کریم که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه اسلامی به واسطه دوری مسلمانان از معارف قرآنی است.

وی ترویج عرفان های کاذب، فرق ضاله، افکار شیطانی و هواهای نفسانی را نشات گرفته فاصله جامعه اسلامی از توصیه‌های قرآنی دانست و تصریح کرد: آرمان‌های و ارزش‌های انقلاب اسلامی بر پایه احکام الهی و آیات قرآنی شکل گرفته و تنها با تکیه بر قرآن و عمل به آن تداوم خواهد یافت.

حجت الاسلام حسنی با تأکید بر این‌که استکبار جهانی به دنبال جدایی امت اسلامی از معارف قرآنی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه آموزش مفاهیم قرآن کریم میان آحاد ملت مورد غفلت واقع شده و در این زمینه باید حرکت تأثیرگذاری در سطح جامعه انجام شود.

مشاور استاندار اردبیل در امور روحانیت با تأکید بر این‌که نهضت قرآن آموزی بایستی با محوریت مساجد و روحانیان صورت گیرد، گفت: قرآن نور تمام نشدنی رحمت الهی و دریای ژرف و معارفت، ادب و اخلاق حسنه است که هر کس به اندازه میزان معرفت خود از آن بهره می‌گیرد.

وی با بیان این‌که تفکر در مفاهیم و عمل به آیات قرآنی اهمیتی مضاعف بر قرائت آن دارد، افزود: توسعه فرهنگ قرآنی مسؤولیت سنگینی است که بر عهده متولیان فرهنگی و دینی بوده و هرگونه کم‌کاری در این حوزه غیر قابل قبول است.

همچنین احمد محمودزاده، میرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، با بیان این‌که 16 درصد دانش‌آموزان استان اردبیل و چهار درصد فرهنگیان تحت پوشش طرح حفظ قرآن کریم قرار می گیرند، اظهار داشت: در سطح کشور 10 هزار مدرسه قرآن فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که در استان اردبیل در سال تحصیلی گذشته 187 مدرسه و امسال نیز 200 مدرسه قرآنی فعال شده است./935/پ202/س
ارسال نظرات