۰۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۱۹۷۳۶
آیت الله باریک بین:

‌جلوگیری از افزایش افسار‌گسیخته پدیده طلاق نیازمند راه‌کارهای مناسب است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله باریک بین با بیان این که دریک جامعه اسلامی نباید آمار طلاق بالا باشد، افزود: باید با راه کارهای مناسب از افزایش افسارگسیخته این پدیده اجتماعی جلوگیری کرد.
نماينده ولي فقيه در قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین، امروز در دیدارمدیر کل و معاونان اداره کل ثبت احوال استان با مهم ارزیابی‌کردن نقش ثبت احوال در جامعه اسلامی، گفت: دین مبین اسلام نیز به مسأله نظم و ثبت اهمیت بسیار بالایی داده است.

وی با اشاره به این که خداوند عالم هستی را بر اساس یک نظم خاصی آفریده است، افزود: هر موجود زنده ای در این دنیا وظیفه ای مشخص دارد و بی هدف آفریده نشده است و همه امور براساس ثبت استوار است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در یک جامعه اسلامی همه امور باید بر اساس نظم و انضباط برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان کرد: ثبت احوال در یک کشور وظیفه مهمی در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور بر عهده دارد.

آیت الله باریک بین با بیان این که مسؤولان کشور نیز بر اساس آمارهایی که از سوی ثبت احوال در خصوص میزان تولد و یا فوت افراد ارائه می‌کنند به برنامه‌ریزی برای کشور می پردازند، تصریح کرد: به همین دلیل نباید نقش تأثیرگذار ثبت احوال در برنامه ریزی های کلان کشور نادیده گرفته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، برنامه‌ریزی در هر کشوری را زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت آن جامعه دانست و ادامه داد: مسؤولان ذی ربط باید با ارائه آمار دقیق متولیان برنامه ریزی در کشور را جهت تدوین برنامه های کلان و بلند مدت یاری دهند.

آیت الله باریک بین با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه عرصه ها باید در دنیا نمونه باشد، ادامه داد: با وجود همه توطئه افکنی های دشمنان در سه دهه اخیر، خوشبختانه این نظام دینی امروز به الگویی برای دیگر کشورهای جهان تبدیل شده است.

وی، ارائه آمار به روز از سوی مسؤولان امر را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: اگر آماری که از سوی دستگاه‌های اجرایی اعلام می شود قدیمی و مربوط به گذشته باشد در برنامه های کلان کشور دچار نقص خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در قزوین در بخش دیگری از سخنان با ابراز نگرانی از آمار بالای طلاق در کشور، خواستار بررسی دقیق این پدیده شوم در کشور شد.

آیت الله باریک بین با بیان این که در یک جامعه اسلامی نباید آمار طلاق بالا باشد، افزود: باید با راه‌کارهای مناسب از افزایش افسارگسیخته این پدیده اجتماعی جلوگیری کرد.

امام جمعه قزوین در بخش پایانی سخنان خود بر تکریم ارباب رجوع از سوی نهادهای دولتی تأکید کرد و گفت: این نظام دینی متعلق به ملت است و کارگزاران نظام باید در جهت خدمت‌گزاری بیشتر به این مردم تلاش کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات