۰۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۱۹۷۴۳
حماسه عاشورایی(7) امام جمعه ماهشهر:

حماسه 9 دی پایانی بر تحرکات ضد انقلابی فتنه گران بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر، حماسه 9 دی را پایانی برای همه تحرکات ضد انقلابی فتنه گران و منافقان داخلی و خارجی نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: مردم با حضور به موقع خود و با حماسه‌ای که آفریدند.
حجت الاسلام غبيشاوي، امام جمعه ماهشهر
حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه ماهشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان با اشاره به سالروز حماسه 9 دی اظهار داشت: حماسه‌ای که مردم شریف و انقلابی ایران در روز نهم دی‌ماه سال 88 به نمایش گذاشتند حاکی از قدرت و اتحاد مردم کشورمان و مشت محکمی بر دهان سران فتنه 88 بود.

وی تصریح کرد: در حوادثی که پس از انتخابات سال 88 رخ داد دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی برای رسیدن به مقاصد سوء خود چشم امیدشان را به این حوادث دوختند تا جایی که به مقدسات اسلام و به عاشورا جسارت کرده و عزاداران را نیز مورد هجمه قرار دادند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ماهشهر با اشاره  بهواکنش مردم نسبت به توهین به مقدسات اسلام در عاشورای 88، گفت: مردم در مقابله با این توهین‌ها به صورت خودجوش و در قالب هیئت‌های مذهبی به میدان آمده و با حضور چشمگیر خود پاسخ دندانشکنی به یاوه‌گویان و بدخواهان انقلاب دادند.

وی با اشاره به اینکه حماسه 9 دی پایانی برای تحرکات ضد انقلابی فتنه گران و منافقان داخلی و خارجی نظام اسلامی بود، اذعان داشت: مردم با حضور به موقع خود و با حماسه‌ای که آفریدند موجب یأس و ناامیدی دشمنان در داخل و خارج از کشور شدند تا این واقعه برای همیشه در تاریخ سبز ایران به عنوان برگ زرینی دیگر به ثبت برسد.

امام جمعه ماهشهر با بیان اینکه این حادثه نشان‌دهنده عمق درک و بصیرت مردم بود، اظهار داشت: بصیرت چیزی است که مردم در این سال‌ها در روح و ذهن و قلب خود نهادینه کرده و به عنوان چراغ روشن‌گری که راه حق را به آنها نشان می‌دهد استفاده می کنند.

وی دارا بودن بصیرت را بهترین عامل برای مصون ماندن از حربه های منافقان دانست و گفت: افراد بسیاری در تاریخ ایران وجود داشتند؛ اما با وجود این که دارای سبقه طولانی در خدمت به نظام بودند چون بصیرت و بینش سیاسی نداشته اند از راه نظام و انقلاب خارج شده و اسیر و آلت دست استکبار و منافقان قرار گرفتند.

حجت الاسلام غبیشاوی گفت: انسان برای شناخت و معرفت روح، قلب و جسم خود نیاز به بصیرت دارد تا به دور از خطرات مانده و در چاه انحراف اسیر نشود که در آن برهه حساس از تاریخ ایران نیز تنها عامل برون رفت انقلاب از آن فتنه عمیق بصیرت و اطاعت مردم از سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری بود.

وی با بیان اینکه اسلام با شخصیت‌ها سنجیده نمی‌شود، تأکید کرد: این راه حق است که اهمیت دارد و شخصیت‌ها اگرچه در تاریخ با نام درخشان ثبت شده باشند اما درصورتی‌که از راه حق منحرف شوند ارزش خود را از دست خواهند داد.

امام جمعه ماهشهر در پایان سخنان خود، اظهار داشت: روز 9 دی باید برای نسل‌های آینده زنده نگه داشته شود و به عنوان یک یوم‌الله همچنان ماندگار و جاودان باقی بماند تا بتوانیم از این پس در سایه چنین مناسبت‌هایی بصیرت خود را محک زنیم./9465/ت302/ص
ارسال نظرات