۰۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۱۹۷۵۰
متکی:

فصل‌الخطاب جبهه متحد اصولگرایان رهنمودهای رهبری است

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان کشور با بیان اینکه به دنبال وحدت با جبهه پایداری هستیم، گفت: فصل‌الخطاب جبهه متحد اصولگرایان رهنمودهای رهبری است.
منوچهر متکي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، منوچهر متکی، وزیر سابق امور خارجه عصر امروز در نخستین اجتماع اصولگرایان استان که در مسجد کدخداباشی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: فصل‌الخطاب جبهه متحد اصولگرایان رهنمودهای مقام معظم رهبری است، اگر در جایی کج رفتیم باید برگردیم و نباید از ولایت فقیه جلو و یا عقب بیفتیم.

متکی با بیان اینکه استراتژی دشمنان در مقابل حضور حداکثری مردم و تلاش برای حداقلی کردن حضور جهت زیر سؤال بردن مشروعیت نظام است، گفت: مقام معظم رهبری طی دوران ولایت خویش استراتژی نقطه مقابل و مشارکت حداکثری و پرشورتر را مدنظر قرار داده اند.

وی با تاکید بر اینکه جبهه متحد اصولگرایان به دنبال احساس مسؤولیت مشترک برای برگزاری پرشور نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است، گفت: هنوز جبهه پایداری جواب مشخصی در این راستا نداده و سعی داریم تا با رعایت اصول و اخلاق‌مداری با این عزیزان به وحدت برسیم.

متکی افزود: از اردیبهشت ماه شکل جدید آرایش اصولگرایان صورت گرفت و روحانیان اصولگرا وارد گود شده و آرایش جدیدی برای ساز و کار انتخابات در نظر گرفتند و جبهه متحد پدید آمد، البته یک ماهی قطار جبهه متحد در ایستگاه متوقف بود تا بلکه همه بتوانند در کنار هم حرکت را آغاز کنند و وقتی این امر در بخشی محقق نشد تصمیم بر این شد که در حال حرکت این امر صورت گیرد تا در هر ایستگاهی امکان اتحاد فراهم شود.

متکی در ادامه با تشریح اهداف و برنامه های اصولگرایان در انتخابات مجلس خاطر نشان کرد: وفاداری به شاخص‌های اصول‌گرایی، داشتن قابلیت‌های شخصی و ظرفیت رای آوری شاخصه اصلی نامزدهای این جبهه متحد برای حضور در عرصه انتخابات است.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حدود یک دهه از فعالیت اصولگرایان به صورت ساختار سیاسی منسجم در کشور می گذرد، گفت: انتخابات مجلس نهم مهم‌ترین رخداد سیاسی در سال جاری است که همه جریان‌های سیاسی خود را برای حضور در آن آماده می‌کنند، البته اصولگرایان نیز برنامه های منسجمی برای انتخاباتی پرشور پیش بینی کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه انتخابات مجلس دیگر مانند انتخابات گذشته دو قطبی نیست، افزود: در این انتخابات با رقبای آشکار و پنهان مواجهیم و باید تمام ظرفیت های اصولگرایان را به میدان آوریم.

گفتنی است، امروز نشست گروه های عضو جبهه متحد اصولگرایان آذربایجان شرقی با حضور منوچهر متکی نماینده جبهه پیروان خط امام و رهبری در 7+8 و مسؤول وحدت اصولگرایان آذربایجان شرقی برگزار شد که در نهایت ترکیب شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان استان مشخص شد.

بر این اساس، حجت الاسلام مشهوری به نمایندگی از روحانیت، طارم به عنوان معتمد ایثارگران، مقدسی به عنوان معتمد، اصغر نعلبندپور نماینده مشترک رهپویان و ایثارگران و نقی ابراهیمی نماینده مشترک جبهه پیروان خط امام و رهبری و جامعه مهندسین اعضای شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان آذربایجان شرقی را تشکیل می دهند./935/پ202/ج

ارسال نظرات