۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۱۹۷۸۳
حماسه عاشورایی (17) حجت الاسلام والمسلمین غرویان:

حماسه 9 دی نشانه ایمان و باور اعتقادی ملت است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، حضور باشکوه و حماسی مردم در راهپیمایی 9د ی سال 88 را نشانه ایمان، باور اعتقادی و ظرفیت بالای مردمی در نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: ملت ایران روی مسائل ارزشی حساسیت ویژه ای دارند و با تمام وجود در صحنه دفاع از ارزش ها حاضر می شوند.
2/ حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان
حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تحلیل خود از حماسه 9دی تصریح کرد: در این روز دنیا و تمام کسانی که باید متوجه می شدند، دریافتند مردم ایران به معنای واقعی کلمه متدین هستند و روی عناصر ارزشی بسیار حساسیت دارند.

وی تصریح کرد: مردم ایران روی مقدساتی مثل عاشورا، کربلا و امام حسین(ع) و دیگر ارزش های دینی با هیچ کس تعارف و شوخی ندارند و موضع گیری آنان در مقابل حرمت شکنان و آشوبگران عاشورای 88 مؤید این موضوع است.

‌این فعال سیاسی ابراز داشت: وقتی ملت در فتنه دو سال قبل شاهد هجمه به مقدسات و ارزش ها بودند به خشم آمدند و بلافاصله موضع گرفتند و فتنه گران را دچار خشم خود کردند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه 9دی روز پیوند مردم با رهبری بود،‌ افزود: مقام معظم رهبری از این حوادث اظهار تاسف و گلایه نمودند و دل نگرانی خود را از فتنه بیان کردند و مردم هم این مساله را به خوبی دریافتند و لبیک گفتند و در صحنه حاضر شدند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه حماسه 9دی نشانه مردمی بودن و ظرفیت بالای حضور مردم در صحنه است، تصریح کرد: در هیچ نظام سیاسی دنیا نظیر این مساله را نداریم،‌ 9دی نشان داد همیشه پشتوانه اصلی حکومت ها مردم هستند.

وی اضافه کرد: با حضور مردم در صحنه هر توطئه و بحرانی به راحتی حل می شود و ملت ایران در این سی و دو سال به خوبی این مساله را به اثبات رسانده اند و با حضور خود خواب مستکبران و بدخواهان را پریشان و آشفته کردند.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان شکل گیری حماسه 9دی را نشانه ایمان و باور اعتقادی مردم دانست و تصریح کرد: مردم ما هرکجا پای دینداری و ایمان مذهبی باشد در صحنه حاضر هستند و به اشکال مختلف این مهم را نشان داده اند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردم دین خود را به انقلاب ادا کرده اند، حضور حداکثری آنان در انتخابات مجلس را بسیار مهم ارزیابی و تاکید کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات آتی می تواند در تحلیل های جهانی بسیار تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان بیان داشت: همان گونه که ملت با شور و اشتیاق در حماسه 9دی حاضر شدند در حماسه انتخابات نیز با همان شور و اشتیاق حاضر خواهند شد و مجلس را تشکیل خواهند داد و اینها نشان دهنده حضور مردم در صحنه های مختلف دفاع از نظام است.

وی با تاکید بر قدرشناسی از مردم اضافه کرد: مسؤولان، دولتمردان و نمایندگان بایستی دیدگاه امام را داشته باشند، اختلافات را کنار بگذارند و به اهداف کلان فکر کنند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: مسؤولان بایستی اتحاد و انسجام درونی را حفظ کنند، مردم وقتی ببینند مسؤولان خدمت می کنند و با هم متحد هستند آنها نیز دلگرم می شوند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات