۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۹۷۸۵
حماسه عاشورایی(21) نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

حماسه 9 دی خونی تازه در رگ های انقلاب و پایانی بر یک فتنه پیچیده بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرم آباد، 9دی را روز لبیک گویی ملت به فرمان رهبری و اثبات کننده وفاداری آنان به نظام دانست و تاکید کرد: با این حماسه چهره واقعی فتنه گران و وابستگان به بیگانه برای مردم روشن و برملا شد.
ميرعمادي امام جمعه خرم آباد
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی امام جمعه خرم‌آباد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالگرد حماسه نهم دی ماه، از این روز به عنوان یکی از ایام لله تاریخ انقلاب اسلامی ایران یاد کرد.

وی با بیان اینکه این روز از جهات متعدد دارای اهمیت و قابل تحلیل است، گفت: اگر بخواهیم اهمیت 9 دی را بیان کنیم باید بگوییم کمتر از 22 بهمن نیست،‌ اگر 22 بهمن پایان دهنده به حکومت رژیم شاه بود، 9دی نیز پایان یک برنامه و فتنه پیچیده و گمراه کننده بود.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: 22 بهمن57 پیروزی انقلاب و انفجار نور بود و نهم دی 88 نیز انفجار نور دیگری بود که فتنه و فتنه گران را کنار زد و آینده انقلاب را بیمه کرد و خونی تازه در رگ های انقلاب جاری ساخت.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه خطر ماجرای فتنه از دیکتاتوری شاه کمتر نبود، اضافه کرد: جریان فتنه تا جایی که می توانست با دین، مقدسات و ارزش ها مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه فتنه 88 فتنه ای عظیم و پیچیده بود و باعث گمراهی برخی از خواص شد، گفت: جمعی از خواص بی بصیرت در فتنه مردود شدند، اما‌ مردم عزیز ما در این حماسه به میدان آمدند و حماسه ای ماندگار را خلق کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان نقش مقام معظم رهبری را در هدایت انقلاب اسلامی و خنثی سازی فتنه ها برجسته عنوان کرد و‌ اظهار داشت: درایت، ‌تیزبینی، حکمت و شجاعت مقام معظم رهبری سبب شد که این ماجرا به درستی به مردم معرفی شود، و خوشبختانه مردم نیز به خوبی به صحنه آمده و از ارزش های دینی، انقلاب و آرمان های امام و رهبری دفاع کردند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان لرستان بیان داشت: ثمره ای که این حماسه داشت کمتر از 22 بهمن نبوده است، ‌چراکه در این حماسه چهره واقعی فتنه گران و وابستگان به بیگانه برای مردم روشن و برملا شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی جریان فتنه را یک جریان ضد دین، روحانیت و مرجعیت معرفی و خاطرنشان کرد: ‌شاهد این ادعا حرمت شکنی عاشورای امام حسین(ع) و تعرض به مقدسات بود.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در 9دی پیوند مردم با ولایت مستحکم شد، اظهار داشت: ‌مردم ما نشان دادند نسبت به ولایت حساس هستند و اطاعت از ولایت را بر خود فرض می دانند.

وی 9دی را روز لبیک گویی ملت به ندای مقام معظم رهبری دانست و با بیان اینکه مردم از این امتحان موفق و سربلند بیرون آمدند، یادآورشد: با این حماسه امید در دل ها ایجاد شد و یاس به سمت دشمنان رفت و پایه های انقلاب و ولایت فقیه در داخل کشور تثبیت شد و نقش و جایگاه رهبری در نظام برای همه به ویژه دشمنان روشن شد.

امام جمعه خرم آّباد با تاکید براینکه ولایت فقیه عامل عزت و اقتدار نظام است، بیان داشت:‌ مهم ترین عامل جلوگیری از انحراف و فتنه ولایت فقیه است. /924/ت302/ج
ارسال نظرات