۰۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۱۹۸۸۳
متولی جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) تهران:

علوم قرآنی در رأس همه دروس طلاب قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کرباسی گفت: هدف از نهضت و حرکت شکل گرفته در موضوع قرآنی، مهم برشمردن علوم قرآنی در رأس علوم حوزوی استان تهران است.
همايش قرآني حوزه علميه استان تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا کرباسی،‌ متولی جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) تهران عصر روز گذشته در دومین همایش قرآنی حوزه‌های علمیه استان تهران که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، گفت: هدف اصلی نهضت و حرکتی که در حوزه علمیه استان تهران در جهت علوم قرآنی انجام شده است، در رأس قرار دادن علوم قرآنی در بین دیگر دروس حوزه های علمیه در استان تهران خواهد بود.

وی گفت: با تشکیل مجمع قرآن و عترت حوزه علمیه استان تهران، همایش هایی به صورت ماهانه در سطح استان تهران با حضور طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و برادران این استان برگزار می‌شود که این دومین همایشی است که در حال برگزاری است.

متولی جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) گفت: گر چه فعالیت های پراکنده ای در زمینه علوم قرآنی و تفسیر در حوزه های مختلف استان تهران انجام می شود؛ اما این مجمع در جهت انسجام و هماهنگی کامل حوزه های علمیه استان تهران در عرصه تدریس و پرداختن به علوم قرآنی در حوزه ها به صورت علوم اصلی است.

وی ابراز داشت: فراگیری قرآن، تنها علمی است که خداوند در قرآن نسبت به ترک آن، بندگان را توبیخ نموده است و تنها شکایتی که قرآن مجید از پیغمبر(ص) در روز قیامت نقل می کند، شکایت از مهجوریت قرآن است.

حجت الاسلام کرباسی افزود: امیدواریم که مخاطب توبیخ قرآن نباشیم و با تلاشی که خواهیم کرد مشمول شکایت پیامبر اکرم(ص) نشویم و در زمانی که فتنه ها از همه سو شیعیان را احاطه کرده است،‌ در پناه قرآن بوده و از آن مهجوریت زدایی کنیم.

وی در ادامه به برگزاری اولین مسابقه قرآنی در سطح طلاب خواهر و برادر حوزه های علمیه استان تهران خبر داد و گفت: این مسابقه از کتاب دقایقی با قرآن استاد قرائتی خواهد بود که در دهم اسفند سال جاری برگزار خواهد شد و جوایز ارزنده ای همچون هزینه کامل سفر عمره مفرده،‌ عتبات عالیات و مشهد مقدس برای برگزیدگان این مسابقات در نظر گرفته شده است.

متولی جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) در پایان ابراز خاطر نشان کرد: طلابی که علاقه مند به استفاده از تجربیات قرآنی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی هستند، می توانند به دفتر حوزه خود رجوع کرده و و جهت شرکت در این دوره ویژه ثبت نام کنند.

گفتنی است، ظرفیت شرکت طلاب در دوره تفسیری حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، 100 نفر خواهد بود./956/پ202/س

ارسال نظرات