۰۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۱۹۸۸۵
آیت‌الله کعبی با اشاره به شکار پهپاد آمریکایی:

مباحث فقهی جاسوسی الکترونیک در حوزه علمیه بررسی شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات ستیزه‌جویانه آمریکا گفت: آمریکا نباید انتظار داشته باشد که ایران به خاطر این تجاوز به او هدیه دهد یا با او وارد مذاکره شود، حق اقدام متقابل و شکایت برای ایران محفوظ است.
آيت الله کعبي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شکار پهپاد جاسوسی آمریکا غنیمت است و این اقدام آمریکا یک اقدام ستیزه جویانه و خصمانه و نوعی تجاوز محسوب می شود، جمهوری اسلامی ایران بر اساس منشور سازمان ملل متحد و معاهده‌های بین‌المللی می‌تواند نسبت به این تجاوز شکایت کند.

وی با بیان این که آمریکا باید نسبت به این اقدامات پاسخگو باشد، افزود: کارشناسان و تحلیلگران سیاسی این اقدام آمریکا را به منزله شروع جنگ از سوی آمریکا دانسته‌اند،‌ زیرا به دست آوردن اطلاعات و جاسوسی از مقدمات جنگ است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: آمریکا 32 سال است در ایران لانه جاسوسی ندارد و در این مدت هیچگونه اطلاعات اساسی که بتوانند بر پایه آن توان نظامی ایران را ارزیابی کند در اختیار ندارد، از این رو با فرستادن این هواپیمای جاسوسی در پی کسب اطلاعات بوده است.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا نباید انتظار داشته باشد که ایران به خاطر این تجاوز به او هدیه دهد یا با او وارد مذاکره شود و حق اقدام متقابل و شکایت برای ایران محفوظ است.

آیت الله کعبی تأکید کرد: ایران با رسانه ای کردن این مسأله برتری رسانه ای و اطلاعاتی خود را نشان داد و شکست سنگین امنیتی و اطلاعاتی بر آمریکا تحمیل شد و اقدامات بازدارنده و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد.

وی تصریح کرد: جدا از اقدامات رسانه ای باید با شکایت از آمریکا در مجامع بین المللی، آمریکا به عنوان یک کشور متجاوز به معاهدات و حقوق بین المللی به جهانیان شناسانده شود و این اقدام در پرونده سیاه تجاوزات آمریکا ثبت شود.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم یادآور شد: لازم است اقدامات آمریکا در حوزه های علمیه مورد بررسی قرار گیرد و در مباحثی همچون فقه امنیت پرداخته شود و در ذیل آن پس از شناخت موضوع مباحثی همچون جاسوسی و جاسوسی الکترونیک مطرح و بررسی شود. /919/ت302/ع



ارسال نظرات