۰۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۱۹۹۳۰

نمایشگاه حجاب و عفاف در آبادان افتتاح شد

خبرگزاری رساـ نمایشگاه حجاب و عفاف به‌ مناسبت ماه‌های محرم و صفر با هدف معرفی، ترویج و اشاعه فرهنگ و اعتقاد دینی و اسلامی و همچنین به منظور آگاهی دادن به دانش‌آموزان و تبیین موضوع « حجاب مصونیت است نه محدودیت » برپا شد.
حجاب
زهرا موسوی مسؤول برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف آبادان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به راه اندازی نمایشگاه دایمی حجاب و عفاف در این شهرستان، اظهار داشت: نمایشگاه حجاب و عفاف به‌ مناسبت ماه‌های محرم و صفر با هدف معرفی، ترویج و اشاعه فرهنگ و اعتقاد دینی و اسلامی و همچنین به منظور آگاهی دادن به دانش‌آموزان و تبیین موضوع « حجاب مصونیت است نه محدودیت » برپا شد.

وی در ادامه بیان داشت: در این نمایشگاه تصاویر و تاریخچه حجاب در ادیان، سیمای حجاب در شعر پارسی و پوشش در ادیان مختلف به نمایش گذاشته شده است.

موسوی با اشاره به دیگر بخش های این نمایشگاه گفت: عفاف در قرآن، اثرات حجاب و عفاف از نگاه علمی، حجاب در قرن‌های گوناگون، حجاب از منظر بزرگان و مشاهیر، قسمتی از بخش های این نمایشگاه است که در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه انواع مختلف چادر در معرض دید عموم قرار گرفته، افزود: این نمایشگاه به مدت یک هفته برای علاقه‌‌مندان دایر است که امیدواریم این حرکت گامی مثبت و مؤثر در راستای درونی کردن فرهنگ حجاب و عفاف در سطح جامعه اسلامی باشد.

مسوول برگزاری نمایشگاه گفت: نگرش‌های متفاوتی به مسأله حجاب به‌عنوان موضوع نه به عنوان مشکل، همواره مورد توجه صاحب‌نظران و اندیشمندان بوده اما مشخص است که هر انسانی با هر ایده و دیدگاهی این مفهوم مشترک را در این زمینه می‌پذیرد که حجاب به طور ذاتی اعتقادی بوده و به طر کامل مبنایی دینی دارد. این یک واقعیت است که طرح موضوع حجاب فقط به دین مبین اسلام منحصر نشده و همه ادیان الهی به نوعی این مفهوم را مورد تأکید قرار داده و یا متذکر شده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر چه برخی از منتقدان، رعایت حجاب را برای مراعات کننده آن، زحمت می‌دانند اما معتقدین به آن، از حجابی که خود آن را انتخاب کرده‌‌اند و به او اعتقاد دارند، بسیار آن را لذت بخش می‌دانند. مسأله حجاب در جوامع غربی امری غیر قابل پذیرش و عاملی بازدارنده و محدودکننده به شمار می رود؛ از این رو سال‌هاست که به تبلیغات و سیاه نمایی در این زمینه پرداخته و برای تأثیر منفی بیشتر بر روی غیر مسلمانان از هر کوشش و صرف هزینه‌ای بازنمانده است.

موسوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران و توصیه های راهگشای امام راحل (ره) بر حضور مفید و مؤثر زنان تأکید شده و جمهوری اسلامی طی سالیان گذشته حضور زنان در مقاطع مختلف را تقویت کرده است، اظهار داشت: آمارهای قطعی و مستند نشان می‌دهد که با افزایش برهنگی وبی حجابی در جهان، طلاق و از هم گسیختگی زندگی زناشویی به طور مداوم بالا رفته است./9465/پ202/ص
ارسال نظرات