۰۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۱۹۹۵۳

بقاع متبرکه آذربایجان شرقی ساماندهی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تعداد امامزاده‌های استان را 314 مورد اعلام کرد و گفت: تا پایان سال 90 برای همه امامزاده های استان هیأت امنا مشخص خواهد شد که با تحقق این امر وضعیت اماکن متبرکه و امامزادگان استان ساماندهی خواهد شد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در دیدار امام جمعه هریس اظهار داشت: کسانی که می خواهند دسترنج خود را در بانک الهی ذخیره کنند دست به عمل وقف می زنند.

وی، تعداد امامزاده های استان را 314 مورد اعلام کرد و گفت: تا پایان سال 90 برای همه امامزاده های استان هیأت امنا مشخص خواهد شد که با تحقق این امر وضعیت اماکن متبرکه و امامزادگان استان ساماندهی خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که امامزاده‌ها باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند، ادامه داد: در راستای احیای موقوفات شهرستان هریس و خدمت‌رسانی در حوزه ترویج قرآن و اهل بیت و همچنین ساماندهی و رسیدگی به 18 امام زاده و محل دفن ارمیای نبی، دفتر نمایندگی اوقاف در این شهرستان از امروز شروع به کار می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به وضعیت وقف در شهرستان هریس تصریح کرد: در شهرستان هریس 50 موقوفه و 670 رقبه وقفی وجود دارد که از این تعداد رقبه وقفی 370 مورد آن متصرفی و 300 موقوفه آن غیر‌متصرفی است.

همچنین حجت الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه هریس نیز بر برگزاری همایش هایی در خصوص نقش محوری مساجد تاکید کرد و گفت: مسجد محور اصلی انقلاب‌های اسلامی است و باید در خصوص مدیریت واحد مساجد در سطح کلان تصمیمات لازم گرفته شود.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت با تاکید بر احیای موقوفات هریس افزود: می توان با برپایی کارگاه های آموزشی و کلاس هایی در راستای مدیریت مساجد برای هیات امنا، ضمن آشنایی عموم با اهمیت وقف بر نقش محوریت مسجد توجه کرد./935/پ203/س
ارسال نظرات