۰۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۱۹۹۵۵
محقق حوزه علمیه قم:

تصرف پهپاد حق ایران است

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تصرف پهپاد حق ایران است، گفت: این هواپیمای جاسوسی در زمانی به تصرف ایران درآمده است که هیچ پیمان صلحی با کشور آمریکا نداریم.
هواپيماي جاسوسي آمريکا


دکتر محمدتقی سهرابی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: اقدام نیروهای نظامی ایران در به دام انداختن هواپیمای فوق پیشرفته آمریکایی اقدامی تحسین برانگیز و موجب غرور ملی است.

وی اظهار داشت: این هواپیمای جاسوسی در زمانی به تصرف ما درآمده که ما هیچ رابطه‌ و پیمان صلحی با آمریکا نداریم و به همین دلیل تملیک این هواپیما به دلیل خاصی نیاز ندارد.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر پیمان صلحی با کشوری داشتیم و آنگاه ملکی از آنها در اختیار ما قرار می‌گرفت باید به آن را بر می‌گرداندیم اما در حال حاضر با آمریکا در حال نزاع هستیم.

این پژوهشگر دینی با اشاره به اینکه اقدام آمریکا یک حرکت برای جاسوسی است و تجاوز به مرزهای کشور اسلامی ایران محسوب می‌شود، گفت: این حق قانونی ایران است که با این اقدامات تجاوزگرانه برخورد و از تمامیت ارضی خود دفاع کند.

وی با اشاره به اینکه شکار پهپاد حرکتی عزت بخش و غروز آفرین بود، گفت: این اقدام اثرات مثبتی در ایران، منطقه و جهان خواهد داشت.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه این اقدام نیروهای نظامی، ابهت امریکا را بار دیگر درهم شکست، گفت: انقلاب اسلامی ایران از روز نخست با شعار استقلال و سر دادن ندای نه شرقی نه غربی، نظام استکباری آمریکا را مورد چالش قرار داده و در مقابل اقدامات این ابرقدرت ایستاده است.

این پژوهشگر علوم اسلامی گفت: امام خمینی(ره) در پیام های خود قبل انقلاب، به نفی رژیم سابق اکتفا نمی کرد و آمریکا و اسرائیل را هم نشانه می رفت و رمز عقب ماندگی ملت های مسلمان را استکبار می دانست از این رو یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در صحنه بین الملل، مبارزه با استکبار جهانی است.

این محقق حوزه علمیه قم، گفت: شکار هواپیمایی با این همه فناوری های مدرن نشان دهنده توانمندی نیروهای ایرانی است و این اقدام بزرگ مانورهای تبلیغاتی آمریکا را شکست داد.

وی با اشاره به اینکه اقدمات غرور آفرینی همچون شکار پهپاد آمریکایی، در راستا و ادامه خط امام بوده است، گفت: البته در این گونه مسائل باید تحت مدیریتی واحد عمل کنیم و از کارهای خودسر پرهیز کنیم تا ابهت اقدام علیه دشمن حفظ شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات