۰۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۱۹۹۵۹
امام جمعه خوی در همایش بصیرت تأکید کرد:

ملت ایران در دفاع از مقدسات خویش با احدی معامله نخواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری در همایش بصیرت گفت:‌ حماسه 9 دی به جهانیان ثابت کرد ملت ایران در دفاع و حمایت از مقدسات خویش با هیچ کس معامله نخواهد کرد و برتوهین کنندگان به ارزش های دینی تودهنی فراموش نشدنی خواهد زد.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه و رییس حوزه های علمیه خوی، در اجتماع باشکوه 500 نفر از روحانیان و طلاب برادر و خواهر این شهرستان که به مناسبت گرامیداشت روز حماسه 9 دی ماه تشکیل شد، تحلیل جامعی از حوادث و اتفاقات پس از انتخابات سال 88 و حماسه 9 دی مردم ایران ارائه کرد.

وی در ابتدای سخنان خود با تمسّک به خطبه دهم نهج البلاغه اظهار داشت: امیرمؤمنان(ع) فتنه گران جمل را شیطان معرفی فرمود «ان الشیطان قد جمع حزبه» و سپس بر بصیرت خویش تأکید فرمود‌«ان معی لبصیرتی» و خطاب به مردم بیان داشت‌ «نه خود حقیقت را بر خویشتن مشتبه ساخته ام و نه دیگران این توان را داشته اند که حقیقت را بر من مشتبه سازند.»

حجت الاسلام شکوری در ادامه با بیان این که معمولاً سه عامل اساسی در انحراف انسان ها نقش اساسی دارد، خاطر‌نشان کرد: یکی فقدان بصیرت لازم در امور، دیگری حجاب هوا و هوس، در عین داشتن بصیرت سومی اجازه ورود شیاطین انس و جن بر زندگی خویش که هیچکدام از این ها در امیرمؤمنان(ع) وجود نداشت.

وی در ادامه با تجلیل از حماسه تاریخی و جاویدان 9 دی مردم ولایت‌مدار ایران اذعان داشت: این حرکت خودجوش به موقع و توأم با بصیرت عمیق توطئه‌های پیچیده استکبار جهانی، توهمات براندازان و فتنه‌گران داخلی و هرزگی‌های روز عاشورای اراذل و اوباش، سلطنت‌طلبان و منافقین را نقش بر آب کرد.

وی در ادامه حماسه مردمی 9 دی را رفراندمی برای تثبیت پایه های نظام جمهوری اسلامی و پاسخی دندان شکن بر یاوه گویی های استکبار جهانی عنوان و تصریح کرد: این حماسه به جهانیان ثابت کرد ملت ایران در دفاع و حمایت از مقدسات خویش با هیچ کس معامله نخواهند کرد و برتوهین کنندگان به ارزش های دینی تودهنی فراموش نشدنی خواهد زد.

امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به تاریخچه مبارزات سیاسیون مذهبی قبل از انقلاب اظهار داشت: نوع مبارزات تحت تأثیر چند شخصیت برجسته قرار داشتند و اصول مبارزاتی خویش را بر پایه افکار و اندیشه آنان پی‌ریزی کردند.

رییس حوزه های علمیه خوی در ادامه سهم خواهی از انقلاب اسلامی، ابتلاء به فساد مالی و اخلاقی، ساده لوحی و تاثیر پذیری از جریان‌های سیاسی و انحرافی، داشتن تفکّرات ملّی‌گرایانه، داشتن اندیشه‌ها و تفکّرات التقاطی، عدم اعتقاد به ولایت فقیه و روحانیّت و همچنین وابستگی به آمریکا و مراکز استعماری را از جمله عوامل اساسی ریزش های پس از پیروزی انقلاب برشمرد.

وی در پایان از همه اقشار جامعه درخواست کرد: در گرامیداشت حماسه 9 دی روز « بصیرت و میثاق امت با ولایت » به وظیفه انقلابی خود که همان حضور گسترده و معنی دار در اجتماعات این روز است نهایت عنایت را داشته باشند.

گفتنی است، در این همایش بسته فرهنگی شامل بایدها و نبایدهای انتخابات مجلس، آموزه های اخلاقی، بایسته های تبلیغی، فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و حضرت امام خمینی‌(ره) را در اختیار روحانیون محترم قرار گرفت تا در جهت افزایش بصیرت مردم، معیارهای انتخاب اصلح و دعوت به حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس اقدام کنند.

قابل ذکر است، در پایان همایش از 12 نفر از روحانیون برگزیده در مسابقه بصیرت با اهدای جوایز تقدیر شد./938/پ202/س

ارسال نظرات