۰۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۱۹۹۶۰
حجت الاسلام آقایی:

برخی در فتنه 88 با استفاده از بیت‌المال علیه نظام سوء استفاده کردند

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی با اشاره به هتک حرمت عاشورا در جریان فتنه 88 گفت: اقدامی را که هیچ وقت دشمن جرأت انجام آن را نداشت با سکوت و همراهی عده‌ای با فتنه در عاشورای سال 88 اتفاق افتاد.
حجت الاسلام حميد مشهدي آقايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حمید مشهدی آقایی، قائم مقام نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، در دومین روز از همایش تخصصی بصیرت که عصر روز گذشته در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به هتک حرمت عاشورا در جریان فتنه 88 گفت: اقدامی را که هیچ وقت دشمن جرأت انجام آن را نداشت با سکوت و همراهی عده‌ای با فتنه در عاشورای سال 88 اتفاق افتاد.

وی با بیان این‌که کسب بصیرت در مبارزه با فتنه نیازمند شناخت خود فتنه است، خاطر‌نشان کرد: فتنه در لغت به معنای آزمایش و ابتلا است و در قرآن 60 بار از واژه فتنه استفاده شده که 30 بار به صورت فتنه و الفتنه و بقیه به صورت فعل آمده که هر جا به صورت فعل است حکایت از امتحان دارد و هر جا به صورت اسم آمده به معنای منحرف شدن از راه حق است.

وی با اشاره به تعریف فتنه در کتاب شرح نهج البلاغه علامه جعفری که فتنه را عبارت از فعالیت‌ها و هیجان‌های آشوبگرانه و واقعیت‌هایی که دارای ابعاد مرکب از حق و باطل هستند، می‌داند، اذعان داشت: در شرایط فتنه تشخیص حق از باطل بسیار مشکل است.

این استاد حوزه علمیه هیجان و فعالیت‌هایی را که به قصد آشوب انجام می‌شود از جنبه‌های منفی فتنه برشمرد و گفت: فتنه در شرایطی است که انسان حق را باطل و باطل را حق می‌بیند.

حجت الاسلام مشهدی آقایی در ادامه خاطر‌نشان کرد: فتنه در زندگی همیشه هست و ما از «فتنه‌» گریزی نداریم؛ اما مهم این است که چگونه با فتنه روبه‌رو شویم و از آن سربلند بیرون آییم.

وی سپس با تببین فرایند شکل‌گیری فتنه ابراز داشت: شیطان دو مرکز اصلی در وجود انسان انتخاب می‌کند یکی مغز انسان که با شبهه‌پراکنی در آن نفوذ می‌کند و دیگری قلب انسان با ایجاد غفلت در دل، آن را به تسخیر خود در می‌آورد.

وی در توضیح این مطلب تصریح کرد: نمی توان جلوی ورود شک و شبهه در ذهن را گرفت و البته هر شکی هم شک مضر نیست؛ بلکه به تعبیر شهید مطهری برخی از شک ها معبری برای رسیدن به حقیقت است و در مواجه با شک مهم این است که حرکت کنیم و مسأله را حل نماییم.

وی حمله به ارزش‌ها را مرحله دیگر فرآیند شکل‌گیری فتنه عنوان کرد و گفت: در زمان اصلاحات عده ای به اسم مسلمان و اصلاح‌‌طلب آمدند و گفتند زیارت عاشورا خشونت‌زا است و در دنیای مدرن امروز چرا باید زیارت عاشورا بخوانیم.

قائم مقام نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی با بیان این‌که شیطان ابتدا روی میل و رغبت و علاقه انسان‌ها کار می کند چون دل جای محبت و رغبت و خواستن‌ها است و اگر دل انسان دستکاری شود ذهن او هم دچار شبهه می‌شود به برنامه امپراطوری رسانه‌ای غرب اشاره کرد و ابراز داشت: آنها هیچ وقت نمی‌گویند که از اسلام دست بردارید؛ بلکه با تحمیل سبک زندگی خود و کار روی‌ میل‌ها و خواسته‌های ما، اهداف خود را پیش می‌برند چون بیشترین جایی که انسان پایش می لغزد در خواسته‌ها و رغبت هایش است./968/پ203/س
ارسال نظرات