۰۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۱۹۹۷۶
با حضور آیت الله مصباح یزدی؛

همایش بزرگداشت حماسه 9 دی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت حماسه تاریخی 9 دی، با حضور طلاب، روحانیان و دانشگاهیان با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی و آیت الله کعبی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.
آيت الله مصباح يزدي در بزرگداشت حماسه 9 دي در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه فرا رسیدن سالروز حماسه تاریخی ملت ایران در نهم دی ماه88، مراسم بزرگداشت این روز بزرگ در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

در این همایش که به همت معاونت تربیتی فرهنگی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و در تالار همایش های این نهاد علمی حوزه و با استقبال گسترده و پرشور طلاب، روحانیان و دانشگاهیان برگزار شد، آیت الله مصباح یزدی و آیت الله کعبی به ایراد سخن پرداختند و ابعاد مختلف حماسه جاویدان ملت ایران در نهم دی ماه 88 را تحلیل کردند.

آیت الله مصباح یزدی در این همایش ضمن تجلیل از بصیرت و هوشمندی ملت بزرگوار ایران، حضور آگاهانه آنان در صحنه دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی را ستود و 9 دی را از ایام الله و یکی از مهم ترین روزها در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ارزیابی کرد.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری فتنه88 را به جنگ احزابی دیگر تشبیه و با اشاره به طراحی ها و توطئه های بسیار پیچیده دشمنان، کینه توزان و بدخواهان نظام برای از بین بردن ارزش های انقلابی و اسلامی، حوادث دو سال قبل را بسیار مهم ارزیابی و بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف فتنه تاکید کرد.

آیت الله مصباح یزدی با انتقاد از کسانی که می گویند ادعای فتنه توهمی بیش نیست، گفت: گاهی اوقات شیطان دامی پهن می کند و انسان را فریب می دهد، در این حوادث نیز متاسفانه برخی از افراد در همین دام گرفتار شدند و ادعا کردند که این حوادث یک دعوای انتخاباتی بوده است.

آیت الله کعبی نیز در این همایش، با اشاره به پروژه های مختلف دشمنان برای براندازی نظام و تضعیف ارزش های دینی و انقلابی، حضور خروشان ملت در صحنه دفاع از ارزش ها، ولایت فقیه و آرمان های امام و رهبری را ستود و از مردم به عنوان خالق حماسه ماندگار نهم دی ماه یاد کرد.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس، اصولگرایان را به وحدت و پرهیز از تفرقه توصیه و تاکید کرد: مردم باید با همان روحیه نهم دی در صحنه انتخابات حاضر شوند و مجلسی ارزشی، انقلابی و ولایی شکل دهند.

گفتی است، روز گذشته نیز اجتماع بزرگ حوزویان در مدرسه علمیه فیضیه قم و با حضور شخصیت های حوزوی، طلاب و روحانیان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه برگزار شد.

امشب بعد از نماز مغرب و عشا نیز مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار می شود.

عصر فردا نیز تجمع اقشار مختلف مردم با سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی در دفتر این مرجع تقلید واقع در خیابان صفاییه، کوچه بیگدلی برگزار خواهد شد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات