۰۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۱۹۹۹۶
نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان:

دشمن، فتنه 88 را برای فروپاشی نظام اسلامی راه‌اندازی کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: هر چه بیداری در جامعه اسلامی رشد کند تهدیدات و توطئه‌ها علیه روحانیت اصیل و رهبری بیشتر خواهد شد ما باید بیدار باشیم تا دشمن ما را غافلگیر نکند.
حجت الاسلام و المسلمين عباسعلي سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، ظهر امروز در همایش علما و اندیشمندان تشیع و تسنن شهرستان زاهدان با موضوع میثاق با ولایت، بصیرت و بیداری اسلامی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند "علم ودیعه خدا و امانت حق است. عالم مطلق خداست و هر که هر اندازه علم به دست اورد به همان مقدار وجه الهی پیدا می کند ".

امام جمعه زاهدان افزود: علم اندک نشان از علم مطلق است. اگر علم مطلق نبود، علم اندک هم به وجود نمی آمد.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن می فرماید "علم الانسان ما لم یعلم " ما در مکتبی هستیم که نزول وحی را به برکت وجود یکی از برجسته‌ترین فرشتگان که بهترین توصیفش توصیف امین است، داریم.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی گفت: در دوران جاهلیت و قبل از بعثت پیامبر اکرم‌(ص) مردم از او به عنوان محمد امین یاد می‌کردند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم‌(ص) علما را امنای مردم معرفی می‌کنند پس هر کس که علمش بیشتر است، نقش امانت‌داری‌اش قوی‌تر بوده و رسالت امانت‌داری‌اش هم شدیدتر خواهد بود.

امام جمعه زاهدان با بیان این‌که هر کس به علمش عمل کند، معدی امانت است، اظهار داشت: عمل به علم در دو حوزه فردی و اجتماعی است در امانت داری فردی باید به دانش خود احترام گذاشت و به وظایف دانش عمل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی افزود: در حوزه اجتماعی نیز باید علم را به دیگران ابلاغ کرد همانگونه که خداوند به پیامبر (ص) امر کرد که رسالت خویش را ابلاغ کند.

وی عنوان کرد: اگر عالمی از نوع زندگیش محتوای علمی به دست نیاید یعنی امانت اجتماعی علم را ادا نکرده است اگر چه ممکن است امانت داری فردی اش را انجام داده باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: طبق فرموده پیامبرهر کس به علمش عمل نکند نامش در دیوان و دفترچه خائنین ثبت خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی گفت: پیامبر اکرم‌(ص) از کثرت قاریان قرآن، کمبود عالم‌، افزایش امرا، کاهش امنا، افزایش باران و کاهش رویش به عنوان نشانه‌های ظهور یاد کردند.

وی افزود: این همایش به این دلیل برگزار شد که ما ببینیم‌ دشمن فتنه 88 را برای فروپاشی نظام ما راه‌اندازی کرد، پس ما باید بیش از پیش بیدار باشیم.

امام جمعه زاهدان گفت: اگر ما بیدار باشیم قرآن کریم در مقابل کاخ سفید به آتش کشیده نمی‌شود، سلمان رشدی‌ها آیات شیطانی نمی‌نویسند و به پیامبر گرامی اسلام توهین نمی‌کند.

وی ادامه داد: هر چه بیداری در جامعه اسلامی رشد کند تهدیدات و توطئه‌ها علیه روحانیت اصیل و رهبری بیشتر خواهد شد ما باید بیدار باشیم تا دشمن ما را غافلگیر نکند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی بیان داشت: غربی‌ها گفتند انقلاب دو بال دارد بال سبز انتظار، بال سرخ شهادت و عاشورا و یک محافظ نیز به نام ولایت فقیه دارد و اگر بخواهیم این انقلاب را نابود کنیم باید این محافظ را بشکنیم؛ اما در 9 دی این توطئه‌ها و فتنه خنثی شد.‌/940/پ202/س
ارسال نظرات