۰۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۲۰۰۰۳
آیت الله شبستری:

تنها هدف فتنه‌گران براندازی نظام بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان اینکه تقلب در انتخابات بهانه ای برای گستاخی و هتک حرمت به مقدسات بود، گفت: تنها هدف فتنه گران سال 88 براندازی نظام بود.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در همایش بزرگداشت نهم دی که با حضور اقشار مختلف مردم در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: فتنه 88 و حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری از سال ها قبل برنامه ریزی شده بود، چنانکه اسناد و مدارک موجود نشان از هدف اصلی دشمنان برای براندازی نظام اسلامی دارد.

وی با بیان این‌که تقلب در انتخابات بهانه ای برای گستاخی و هتک حرمت به مقدسات بود، گفت: تنها هدف فتنه گران سال 88 براندازی نظام بود، که در این راستا دست به هرگونه جسارت و هتک حرمت به مقدسات دینی و قرآنی ملت زدند، اما در نهایت خاری و ذلت عایدشان شد.

عضو خبرگان رهبری با تحلیل حوادث پس از انتخابات و حماسه مردم تبریز در هشتم دی ماه سال 88 تصریح کرد: راهپیمایی خودجوش عزاداران حسینی تبریز در 8 دی زمینه ساز حضور میلیونی ملت ایران در سراسر کشور شد و برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ایران رقم زد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که حماسه 8 و 9 دی برخاسته از عمق عشق و ارادت قلبی ملت نسبت به ولایت بود، افزود: شعارها، دست نوشته ها و فریادهای مردم در حماسه نهم دی تنها حول محور ولایت، پیروی از آرمان های امام، شهدا و رهبری بود که نشان از اوج بصیرت دینی ملت ایران داشته و دارد.

آیت الله شبستری گفت: حماسه 9 دی نشان داد که امت اسلامی همواره دشمن شناس و وقت شناس است و هرگاه که ولی زمان امر کند، لحظه ای در تبعیت از ایشان تلف نخواهد شد، چراکه اعتقاد ملت بر این است که ولایت فقیه عاملی مهم و تاثیرگذار در تداوم انقلاب اسلامی طی 32 سال گذشته بوده و است.

وی نهم دی را تأییدی بر پیوند میان امت، نظام اسلامی و ولایت دانست و اظهار داشت: فتنه 88 بسیار وسیع، گسترده و ریشه دار تر از تصورات بود و فضای بسیار غبارآلودی را بر کشور حاکم کرد که در راستا رسانه های غربی از ماه ها قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هجمه های سنگینی را علیه نظام انجام دادند که با بیداری مثال زدنی ملت تمام نقشه های آنها خنثی شده و از بین رفت.

امام جمعه تبریز افزود: وحدت و همبستگی ملی، پایبندی مردم به دین و عاشورایی بودن از دیگر خصوصیات بارز حماسه 9 دی بود، در این میان هر گروه، حزب و تشکلی که دم از ملی گرایی بزند، محکوم به شکست از سوی مردم هستند، چراکه مطرح کردن چنین مسایلی در برابر ولایت فقیه از بین رفتنی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر حضور آگاهانه و پرشور ملت در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی افزود: نباید اجازه داد حوادث تلخ سال 88 تکرار شود، البته بعید به نظر می رسد طردشدگان نظام و ملت بار دیگر جرأت جسارت به اصول انقلاب اسلامی را داشته باشند./935/پ202/س

ارسال نظرات