۰۸ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۱۲۰۰۴۵
رییس انجمن کلام حوزه خبر داد؛

ارزیابی پایان نامه های کلامی حوزیان در انجمن کلام حوزه

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن کلام حوزه علمیه قم از بررسی و ارزیابی پایان نامه های حوزوی با موضوع کلام در این انجمن و همچنین ارائه مشاورهای تخصصی به دانش پژوهان خبر داد.
حجت الاسلام محمد تقي سبحاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدتقی سبحانی، رییس انجمن کلام حوزه علمیه قم، پنج شنبه شب در دیدار هیات مدیره این انجمن با حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این انجمن ارائه کرد.

وی تصریح کرد: در انجمن‌های علمی حوزه طلاب از سطح سه به بالا در رشته های مورد نظر فعالیت می کنند و خوشختانه تاکنون نیز فعالیت این انجمن های تاثیرات خوبی را به همراه داشته است.

حجت الاسلام سبحانی با اشاره به ساختار انجمن کلام حوزه ابراز داشت: انتخابات هیات مدیره انجمن کلام هر دو سال یک بار برگزار می شود و تعدادی از استادان حوزه به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب می شوند.

وی تصریح کرد: کار اصلی انجمن کلام حوزه علمیه قم هم‌فکری با حوزه و محققان علم کلام است و از زمان راه اندازی انجمن نیز در این راستا فعالیت ها و برنامه ریزی هایی خوبی انجام شده است.

رییس هیات مدیره انجمن کلام حوزه علمیه قم راهنمایی طلاب و اعضا برای کارهای علمی و ارائه مشاوره های تخصصی را از دیگر فعالیت های این انجمن عنوان کرد و ارزیابی پایان نامه های حوزوی با موضوع کلام و تشکیل کلاس ها و کارگاه های تخصصی را از دیگر فعالیت های انجمن کلام دانست.

وی آشنایی با مصادر اصلی علم کلام را از دیگر اهداف و فعالیت های این انجمن عنوان کرد و گفت: بررسی و تدریس روش تحقیق در علم کلام و تحلیل مکاتب کلامی از دیگر برنامه های انجمن کلام حوزه علمیه قم به شمار می آید.

حجت الاسلام سبحانی برگزاری کلاس های تکمیلی و برگزاری نشست هایی با موضوعات روز کلامی را از دیگر اقدامات و برنامه های انجمن کلام حوزه دانست و تاکید کرد: صبح های پنج شنبه هر هفته با حضور اساتید علم کلام مباحث مرتبط توسط محققان مطرح و مورد نقد و بررسی قرار می گیرد و در نهایت تبدیل به کتاب و مجلات می شود.

وی برگزاری نشست های تخصصی و نقد و بررسی کتاب های کلامی با حضور اساتید و نویسندگان آثار را فعالیت دیگر انجمن کلام حوزه علمیه ذکر کرد.

حجت الاسلام سبحانی نکوداشت بزرگان علم کلام را از جمله دیگر اقدامات انجمن کلام حوزه دانست و تاکید کرد: هدف ما این است که بزرگان این رشته را به طلاب و ورحانیان جوان معرفی کنیم تا آنها از این بزرگواران الگو بگیرند و با اندیشه ها وآثار ایشان آشنا شوند.

رییس انجمن علم کلام حوزه از حضرت آیت الله سبحانی به عنوان پیشگام در عرصه علم کلام یاد کرد و گفت: این مرجع تقلید هم در تدریس بحث های کلامی و هم در تاسیس مؤسسات پیشگام و پیشتاز هستند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات