۰۸ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۱۲۰۰۴۶
آیت الله سبحانی:

حوزه به علم کلام بهای بیشتری دهد/ مسیحیت هر هفته یک کتاب کلامی منتشر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی خواستار توجه بیشتر حوزه به علم کلام شد و گفت: در حال حاضر مسیحیان هر هفته یک کتاب کلامی منتشر می کنند که حوزه باید با تربیت نیرو و رصد شبهات به آنها پاسخ دهد.
درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید پنج شنبه شب در دیدار مسؤولان انجمن کلام حوزه علمیه قم، خواستار توجه بیشتر حوزه به علم کلام شد.

وی با بیان اینکه علم کلام یک اساس در حوزه و به تعبیری فقه اکبر است، خاطرنشان کرد: در این زمان فقه اکبر مورد هجوم قرار گرفته است و باید افرادی باشند که در این راستا مسؤولیت بپذیرند و نقش ایفا کنند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه دشمنان برای متزلزل کردن عقاید مردم نقشه و برنامه دارند، گفت: در حوزه باید این شاخه از علم پیشرفت بیشتری بکند و حوزه افراد مستعدی را در این زمینه تربیت کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه علمی که درجا بزند محکوم به فنا است، گفت: علم اگر در یک حالت بماند به درد آینده نمی خورد، با احترامی که نسبت به گذشتگان خود و اساتید داریم، باید بگوییم اینها تلاش کردند اما اگر این تکامل نبود آن افکار نمی توانست پاسخگوی امروز باشد.

وی با تاکید بر اینکه در علم کلام باید به مسائلی بپردازیم که کارآمد باشد، ابراز داشت: در حال حاضر مسیحیان هر هفته یک کتاب کلامی منتشر می کنند، ما باید کاری کنیم که افکار آنها را رصد کنیم و در مراکز علمی به آن پاسخ دهیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: باید از طرح مباحثی که ثمری ندارد اجتناب کرده و مسائلی را تدریس و بیان کنیم که مساله و نیاز روز باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر دروازه اسلامی به روی ما باز شده است، تاکید کرد: امروز دنیا تشنه معارف ناب اهل بیت(ع) و مبانی دینی است در این شرایط ما باید با برنامه ریزی مناسب و تربیت طلاب مستعد این معارف را به جهانیان انتقال داده و عرضه کنیم. /924/پ202/ع

ارسال نظرات