۰۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۰۰۵۵
حماسه عاشورایی(28) سردار اسدی:

بصیرت افزایی در جامعه لازمه اقتدار و ادامه ثبات نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس بازرسی قرارگاه عملیاتی خاتم الانبیاء، بصیرت افزایی در جامعه را لازمه اقتدار و ادامه ثبات نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: بصیرت در حقیقت همچون مشعلی فروزان است که با روشنایی آن می توان در فضای غبار آلود دوست از دشمن و منافق از خودی را تشخیص داد.
سردار اسدي


سردار محمد جعفر اسدی رییس بازرسی قرارگاه عملیاتی خاتم الانبیاء (ص) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با شاره به حماسه غرور آفرین ملت ایران در 9 دی 88، اظهار داشت: ملت همیشه در صحنه ما باید بدانند که جریان های فتنه گر همواره در برهه های گوناکون حضور داشته و هم اکنون نیز حضور دارند؛ از این رو مهمترین مسأله در این برهه هوشیاری نسبت به توطئه های دشمنان و منافقان داخلی و خارجی نظام اسلامی است.

وی با اشاره به بازتاب های جهانی این حماسه غرور آفرین در رسانه های گروهی، گفت: در این روز ثابت شد که مردم نسبت به اعتقادات و ارزش های خود حساس و پایبند بوده و در برخورد با موضوعاتی نظیر توهین به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) لحظه ای درنگ و عقب نشینی نمی کنند که این مسأله به روشنی در رسانه های گروهی هویدا بود.

اسدی با بیان این که مردم ایران به پیروی از حماسه آقا اباعبدالله حسین بر علیه فتنه گران در حماسه 9دی شرکت کردند، بیان داشت: مردم ما حتی اگر همه قدرت ها برای تحقق اهداف شومشان بسیج شده باشند، با پشتوانه محرم و صفر در صحنه حضور یافته و ناپاکی ها را با پیروی از مولا و سرورشان یعنی امام حسین(ع) محو می کنند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به موضوع مهم بصیرت و لزوم تقویت آن بر اساس منویات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: بصیرت در حقیقت همچون مشعلی فروزان است که با روشنایی آن می توان در فضای غبار آلود دوست از دشمن و منافق از خودی را تشخیص داد.

بصیرت مردم مانع از محقق شدن توطئه های دشمنان است


 رضا رضایی فاضل، فرماندار اندیمشک در نشست شورای اداری اندیمشک، اظهار داشت: ملت ایران در حماسه نهم دی ماه 88 با بیداری عمیق خود توطئه های دشمنان داخلی و خارجی را برای خدشه دار کردن جایگاه ولایت و ارزش های اسلامی خنثی کرد.
مردم ایران اسلامی به عنوان بزرگترین و محکم ترین پشتوانه انقلاب اسلامی هیچ گاه اجازه دست درازی به نظام را به دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی نمی دهد.

وی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: انتخابات امانت ملت در دست ما بوده و ما اقتدار نظام را در انتخابات به رخ دشمنان می کشانیم. ملاک ما در مسأله انتخابات قانون است و به واقع چیزی شفاف تر از قانون در انتخابات نداریم و می توان با تکیه بر قانون، انتخابات را به نحو بسیار مطلوب برگزار کرد.

رضایی فاضل، گفت: از آغاز ثبت نام، مسأله تشکیل هیأت های اجرایی و سایر مراحل برگزاری انتخابات به طور روشن و دقیق در قانون تعریف شده و در این راستا هیأت اجرایی به عنوان نمایندگان مردم در روند انتخابات حضور دارند.

فرماندار اندیمشک در ادامه با بیان اینکه تعهد اشتغال در اندیمشک با سفر اخیر استاندار محترم خوزستان به اندیمشک از پنج هزار و 600 به بیش از شش هزار و 400 فرصت افزایش یافته است بر ضرورت پیگیری جدی دستگاه‌های اجرایی در این خصوص تاکید کرد.

تا زمانی که مردم در صحنه داشته باشند دشمنان هیچ غلطی نمی کند

امیر سرتیپ سید علی محرابی فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در جنوب با اشاره به فرا رسیدن حماسه تاریخی و به یادماندنی 9دی، اظهار داشت: در این روز بزرگ و تاریخی ثابت شد تا زمانی که ملت در صحنه بوده و از ولایت فقیه تبعیت دارد، دشمنان هیچ غلطی نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: استکبار و عواملش همواره از حضور ملت در صحنه و ولایت مداری آنان منزجر و در هراس بوده و از تقابل با آن ناتوان هستند. حماسه هایی همچون 9 دی پاسخی بزرگ به تهدیدات مستکبران بوده و چنین صحنه هایی سبب عدم دسترسی منافقان و مستکبران به اهداف شومشان می شود.

امیر محرابی این روز تاریخی را روز صلابت و بصیرت مردم ایران دانست و تصریح کرد: این مردم در هر زمانی متوجه جریان های فتنه گر شده و یا تلاش کارشکنانه دشمنان را در قالب های مختلف و به منظور تامین امیال مستکبران دیده اند به صحنه آمده و آن را با بصیرت و آگاهی های خود دفع کردند.

وی اظهار داشت: در جریان فتنه 88 نیز چنین موضوعی اتفاق افتاد و عده ای فریب خورده به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و عزادرانش توهین کردند که واکنش مردم و خلق حماسه ماندگار و مردمی 9 دی در به دنبال داشت.

حماسه 9 دی تبیین کننده اقدام های شوم فتنه گران برای مردم بود

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول با بیان این که 9 دی، روز ماندگاری در تاریخ ملت ایران است که به روز ملی بصیرت نامگذاری شده، اظهار داشت: این روز در تاریخ ملت ایران نقش بسیار مهمی داشته؛ چرا که مردم به رأی آگاهانه خود در انتخابات ریاست جمهوری 88 مهر تأیید زدند.

وی افزود: مردم با حضور یکپارچه خود، بر دهان کسانی که قصد سوء استفاده از افراد نادان و فریب خورده را داشتند، مشتی کوبنده زدند تا راه خود را به سوی استقلال، پیشرفت علمی و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول حضور مردم ایران در حماسه 9 دی را نشان دهنده هوشیاری و آگاهی ملت اسلامی دانست و ابراز داشت: این مسأله نوید بخش بیداری هر چه بیشتر ملت در برابر دسیسه های از طراحی شده دشمنان است.

وی با بیان این که حضور حماسی مردم در 9 دی پیامی ماندگار برای خواص در برداشت، تصریح کرد: خواص باید بدانند به سبب برخورداری از جایگاه و منزلت اجتماعی نباید به خود مغرور شده و راه خود را از ولایت جدا نکنند که این مسأله پیام مهم ملت ایران در حماسه 9 دی بود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، نخبگان و خواص را به عبرت پذیری از تاریخ فرا خواند و به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر «دشمن از نقشه های خود دست بردار نخواهد بود و چه بسا فتنه های بزرگتری در راه داشته باشد» اذعان داشت: باید برای نسل های کنونی، نقشه ها و برنامه های دشمن را تبیین کنیم تا همواره نسبت به عملکردهای آنها هوشیار بوده و در برابر توطئه های آنها واکنش های منطقی و قاطعانه اتخاذ کنند.

وی به نقش حوزه های علمیه و روحانیان در خصوص بصیرت افزایی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: روحانیان باید با بیان چگونگی واقعه عاشورا و تطبیق آن با مسایل روز، پیام عاشورا یعنی بصیرت روز افزون را به مردم منتقل کنند./9465/ت301/ص

ارسال نظرات