۰۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۲۰۰۵۶
حماسه عاشورایی(38)نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا:

فتنه‌گران‌‌ 88 ابتدایی‌ترین اصول دموکراسی را زیر سؤال بردند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) با اشاره به این که در جریان فتنه نفاق برخی مسؤولان برملا شد، گفت: این‌ها سال‌ها ادعای قانون‌مداری، عدالت‌محوری و انقلابی بودن داشتند و خود را حامی دموکراسی نشان داده در حالی که وقتی خود به صحنه آمدند به ابتدایی‌ترین اصول دموکراسی که پذیرفتن رأی اکثریت است، پایبند نبودند.
فتنه 88
حجت الاسلام سیداحمد حسینی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خراسان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به نقش باورهای اعتقادی مردم در شکل‌گیری حماسه 9 دی اشاره و خاطرنشان کرد: اعتقادات دینی برخاسته از جهان بینی و ارزش‌های متعالی اسلام در واقع موتور محرکه مردم بود؛ از این رو نتوانستند تحمل کنند عده ای با سخنان غیرمنطقی و شعارهای دشمن پسند، تحت حمایت بیگانگان ارزش هایشان را زیر سوال برده و توهین کنند. بنابراین باورهای دینی هم موتور حرکت مردم است و هم نشان دهنده راه صحیح.

وی اظهار داشت: تاکنون عامل پیروزی ما تبعیت از ولایت فقیه بوده است و مردم تا زمانی که این شاخص را گم نکنند و متوجه رهنمودهای ایشان باشند طبق وعده الهی پیروز خواهند بود‌. مشکل اصلی خیزش‌های کنونی منطقه، همین است که یک فرد مقتدر پذیرفته شده و مورد اقبال مردمی در رآس حرکتشان نیست.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر ضرورت تبیین هرچه بیشتر اصل ولایت فقیه و باور ولایت‌مداری امت، یاداور شد: همه مشکلات صدر اسلام به خاطر ایجاد فاصله میان امام و امت بود؛ از این رو امروز همه سعی دشمن با علم به اینکه حاکمیت امروز اسلام در سایه پیروی از ولایت فقیه محقق شده است، با تمام توان برای ایجاد خلل در ولایت مداری امت اسلام به پا خاسته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع)، در ادامه با اشاره به ویژگی های حماسه مردم در 9 دی 88 اظهارد اشت: اسلامی بودن این حرکت یکی از ویژگی هایی است که سبب شد امام خامنه ای آن را دارای ماهیت انقلابی بدانند.

وی افزود: به دنبال هجمه دشمن به باورهای اعتقادی مردم از جمله اصل ولایت فقیه و حمایت از محرومان و مظلومان که شهدای بسیاری را نیز در راه دفاع از آن تقدیم کرده بودند، ملت به صحنه آمده و خشم انقلابی خود را از این اقدام اعلام کردند.

حجت الاسلام حسینی حضور پر شور مردم را از دیگر ویژگی های 9 دی برشمرد و گفت: حضور مردم به صورت توده ای و شامل همه اقشار و رده های سنی بود که حرکت مردمی در انقلاب اسلامی را تداعی می کرد.

وی ادامه داد: همان‌گونه که کربلا و عاشورا در انقلاب اسلامی، یک عنصر تعیین کننده بود و مردم پای منبرها و مساجد و جلسات مذهبی توجیه و ترغیب شده و به صحنه آمدند، در حماسه 9 دی نیز مردم در حرکتی عاشورایی ندای ولی امر خود را پاسخ گفتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه ژرف نگری و بصیرت رهبری حتی در خارج از مرزهای کشور زبانزد خاص و عام است و همه به بینش عمیق ایشان اذعان دارند تصریح کرد: ایشان سال‌ها پیش نسبت به وقایع کنونی منطقه و جهان و سقوط لیبرالیسم هشدار داده بودند، چنان‌که امام خمینی(ره) سال ها پیش از وقوع، از شکست امپریالیزم غرب خبر دادند، فتنه 88 نیز سال ها در جامعه ما وجود داشت و هر لحظه امکان داشت به همه پیکر نظام سرایت کند؛ اما در 9 دی با حضور به موقع مردم و تدبیر امام خامنه ای به خوبی رفع و سبب جهش بزرگی در تاریخ انقلاب شد.

وی در ادامه به علل ایجاد وقایع پس از انتخابات 88 اشاره کرد و افزود: نخستین عامل، نفاقی بود که از سال‌ها پیش در دل عده‌ای وجود داشت و در جریان فتنه برملا شد. این‌ها سال‌ها ادعای قانون‌مداری، عدالت‌محوری و انقلابی بودن داشتند و خود را حامی دموکراسی نشان داده و نظام را به ایجاد تقابل میان جمهوریت و اسلامیت متهم می‌کردند در حالی که وقتی خود به صحنه آمدند به ابتدایی‌ترین اصول دموکراسی که پذیرفتن رأی اکثریت است، پایبند نبودند.

حجت الاسلام حسینی، خودخواهی و پیروی از هوای نفس را از دیگر عوامل این مساله خواند و گفت: برخی خود را در جایگاهی می‌دیدند که تحمل گرایش مردم به غیر خود را نداشته و وقتی مردم به سمت دیگری می‌رفتند، انان را تحقیر کرده و در برابرشان می ایستادند.‌/930/ت301/س

ارسال نظرات