۰۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۲۰۰۷۹
امام جمعه قم:

مردم در انتخابات گول چهره های به ظاهر موجه را نمی خورند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم به انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و اظهار داشت: باز هم فتنه گران و دشمنان در کمین هستند و می خواهند از ضربه ای که در 9 دی خورده اند انتقام بگیرند، کاندیداها مراقب باشند فریب دشمنان قسم خورده نظام را نخورند و در راستای اهداف آنها گام بر ندارند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع) حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد سعیدی، امام جمعه قم، در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، به اهمیت تربیت اولاد در اسلام اشاره کرد و افزود: خداوند در قرآن می فرماید؛ مراقب مال و اولاد خود باشید که شما را از یاد خدا غافل نکند.

تولیت آستانه مقدسه قم، با بیان اینکه تربیت صحیح دینی فرزندان سبب آمرزش گناهان پدر و مادر می شود، ابراز داشت: در مقابل این شیوه تربیتی، تربیت از روی محبت فراوان قرار دارد که سبب غفلت انسان و عاملی برای دوری از یاد خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، محبت بیش از اندازه به فرزندان را موجب توقع بی جای آنها و نوعی طلب کاری از جامعه عنوان کرد و افزود: این گونه افراد که با تربیت نا صحیح رشد یافته اند در عرصه سیاست اگر ببینند کاندیدای مورد نظرشان رای نیاورده در جامعه ناهنجاری به وجود می آورند.

امام جمعه قم در خطبه دوم، یاد و خاطره حماسه 9 دی که به عنوان روز بصیرت و میثاق با ولایت نام گرفته را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: در این روز مردم با انسجام، حرکت به موقع خود را برای رضای خدا به عرصه آوردند و به همین جهت 9 دی منتسب به هیچ گروه و حزبی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، با اشاره به این مطلب که چند روز قبل از 9 دی وقیحانه به میدان آمد و در روز عاشورای امام حسین(ع) فاجعه ای را آفرید که دل همه مسلمانان را به درد آورد، یاد آور شد: در این هنگام که دشمن به ارزش های مذهبی مردم حمله ور شد اصحاب فتنه با آنها هم صدا شده و یا سکوت کردند.

وی مواضع روشنگرانه و صبر و حوصله مثال زدنی مقام معظم رهبری را فرصتی مناسب برای بازگشت منحرفان و فتنه گران دانست و ابراز کرد: با توجه به فضای به وجود آمده عده ای از کرده خویش پشیمان شدند و به مسیر انقلاب پیوستند و تنها منافقان، سلطنت طلب ها و عده ای فریب خورده متعصبانه و جاهلانه بر مواضع باطل خود اصرار کردند.

تولیت آستانه مقدسه قم، با بیان اینکه دشمنان در ایام فتنه گرد و غبار به راه انداختند و فضا را از آتش کینه و نفاق پر کردند، یاد آور شد: امت حزب الله در این شرایط امام خود را گم نکرده و نگذاشتند بار دیگر صدای مظلومانه رهبری به « أین عمار» بلند شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، در ادامه به انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و اظهار داشت: باز هم فتنه گران و دشمنان در کمین هستند و می خواهند از ضربه ای که در 9 دی خورده اند انتقام بگیرند، کاندیداها مراقب باشند فریب دشمنان قسم خورده نظام را نخورند و در راستای اهداف آنها گام بر ندارند.

امام جمعه قم، همچنین اضافه کرد: دشمن می خواهد مجلس را به تسخیر خود در آورد از این رو نمایندگان مراقب باشند برای رفتن به مجلس به اصحاب فتنه، منحرفان و کانون های قدرت و ثروت نزدیک نشوند، مردم بیدار هستند و گول چهره های به ظاهر موجه را نمی خورند.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسوولان سیاست خارجی نظام اشاره کرد و افزود: رسالت مهم سفیران ما این است که هویت دینی اصیل و انقلابی خود و خانواده خود را در کشورهای دیگر به نمایش بگذارند و از اصول و ارزش های انقلاب کوتاه نیایند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، در پایان خاطرنشان کرد: سفیران ایران اسلامی در خارج از کشور بر اساس آموزه های دینی به تبلیغ صحیح مکتب اسلام بپردازند./927/پ201/ص
ارسال نظرات