۰۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۲۰۰۹۱
حماسه عاشورایی(34) ائمه جمعه خوزستان:

ملت ایران با حضور به موقع در حماسه 9دی تیر خلاصی به فتنه گران زدند

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان در گفت و گو با رسا مطرح کردند که ملت غیور ایران با حضور به موقع در حماسه 9دی تیر خلاصی به فتنه گران زدند.
ملت ایران با حضور به موقع در حماسه 9دی تیر خلاصی به فتنه گران زدند
حجت الاسلام سید مجید شرفی، امام جمعه اروندکنار، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرا رسیدن حماسه جاودان 9 دی، اظهار داشت: حماسه تاریخی 9 دی به خوبی اثبات کرد که ملت حسینی و وفادار ایران هرگز اسیر بازی دشمنان نمی‌شوند و با هوشیاری کامل از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه اروند‌کنار‌ تصریح کرد: ملت ایران در جریان فتنه 88 با بیداری،‌ هوشیاری و حضور به موقع خود در صحنه همه نقشه‌های دشمنان داخلی و خارجی را خنثی کردند.

وی با اشاره به ارادت ملت ایران به نظام و ایران اسلامی، بیان داشت: مردم غیور ایران در برهه‌های گوناگون از تاریخ نشان دادند که اگر فرد یا جبهه خاصی بخواهد به آرمان های والای انقلاب اسلامی ایران اهانت و یا جسارتی کند، با همه قوا در برابر آن متعرضان ایستادگی کرده و پاسخ کوبنده ای به آنان می دهند،که نقش آفرینی ملت ایران در حماسه 9 دی یکی از این گونه جلوه های بصیرت مردم بود.

حجت الاسلام شرفی گفت: ملت ایران ملت تاریخی بوده و به یقین روز به روز بر شوکت و عظمت جهانی و بین ‌المللی خود می‌افزاید و اجازه نمی‌دهد کوچک‌ترین ترفند و تردیدی در آرمان‌های مکتبی‌اش به وجود آید.

استاد حوزه علمیه، با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی علیه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بیان داشت: امروز جنگ نرم دشمن علنی شده از این رو با فرستادن هواپیماهای جاسوسی خود، در تلاش برای رخنه در انقلاب اسلامی مردم هستند.

امام جمعه اروندکنار در پایان سخنان خود، بر هوشیاری مردم در برابر ترفندهای دشمنان تاکید کرد و اظهار داشت: دشمنان در این برهه از تاریخ همه توان خود را به کار گرفته اند تا بتوانند از فرصت به دست آمده یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده کرده و در میان آحاد و اقشار جامعه تفرقه افکنی کنند.


9دی روز بیداری و هوشیاری ملت حماسه آفرین ایران بود

حجت الاسلام نعمت الله خدامی امام جمعه اندیمشک، اظهار داشت: نهم دی ماه روز بیداری و هوشیاری مردم حماسه ساز ایران اسلامی است که با آگاهی خود راه را بر توطئه های دشمنان بستنند.

وی تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی در فتنه 88 به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند که درایت و هوشمندی مردم موجب شد تا از این آزمایش سربلند بیرون آییم و دشمن را نا امید کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک گفت: بصیرت افزایی و آگاهی، حضور مردم در صحنه های مختلف اجتماعی و دفاع از اصول دینی و ارزشهای انقلاب اسلامی از نتایج مهم و ماندگار این حماسه عظیم مردمی است و معاندان نظام ضربه سنگینی را در سایه هوشمندی مردم در نهم دیماه 88 دریافت کردند.

وی تصریح کرد: 9 دی ماه، یک حرکت مردمی بود که بلافاصله بعد از اهانت فتنه گران به ارزش ها، مقدسات و حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، صورت گرفت.

امام جمعه اندیمشک بیان داشت: در حماسه 9 دی، غیرت دینی و ارزشی مردم مسلمان و شهید پرور ایران به جوش آمد مردم متوجه عمق فاجعه و فتنه شدند و یک صدا به میدان آمدند. راهپیمایی مردم در ۹ دی عمل بسیار پسندیده، شایسته‌ و مشت محکمی بر دهان فتنه‌گران و مهیاگران فتنه بود که ملت ایران با حضور خود پیروی از ولایت را نشان دادند.

حجت الاسلام خدامی اظهار داشت: مردم ایران خود را سرباز ولایت فقیه می دانند و بر این اساس همواره گوش به فرمان رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب هستند.

بصیرت بهترین عامل برای شناسایی حق از باطل در فضای غبار آلود فتنه است

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه ماهشهر، با اشاره به سالروز حماسه 9 دی اظهار داشت: حماسه‌ای که مردم شریف و انقلابی ایران در روز نهم دی‌ماه سال 88 به نمایش گذاشتند حاکی از قدرت و اتحاد مردم کشورمان و مشت محکمی بر دهان سران فتنه 88 بود.

وی تصریح کرد: در حوادثی که پس از انتخابات سال 88 رخ داد دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی برای رسیدن به مقاصد سوء خود چشم امیدشان را به این حوادث دوختند تا جایی که به مقدسات اسلام و به عاشورا جسارت کرده و عزاداران را نیز مورد هجمه قرار دادند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ماهشهر با اشاره بهواکنش مردم نسبت به توهین به مقدسات اسلام در عاشورای 88، گفت: مردم در مقابله با این توهین‌ها به صورت خودجوش و در قالب هیئت‌های مذهبی به میدان آمده و با حضور چشمگیر خود پاسخ دندانشکنی به یاوه‌گویان و بدخواهان انقلاب دادند.

وی با اشاره به اینکه حماسه 9 دی پایانی برای تحرکات ضد انقلابی فتنه گران و منافقان داخلی و خارجی نظام اسلامی بود، اذعان داشت: مردم با حضور به موقع خود و با حماسه‌ای که آفریدند موجب یأس و ناامیدی دشمنان در داخل و خارج از کشور شدند تا این واقعه برای همیشه در تاریخ سبز ایران به عنوان برگ زرینی دیگر به ثبت برسد.

امام جمعه ماهشهر با بیان اینکه این حادثه نشان‌دهنده عمق درک و بصیرت مردم بود، اظهار داشت: بصیرت چیزی است که مردم در این سال‌ها در روح و ذهن و قلب خود نهادینه کرده و به عنوان چراغ روشن‌گری که راه حق را به آنها نشان می‌دهد استفاده می کنند.

وی دارا بودن بصیرت را بهترین عامل برای مصون ماندن از حربه های منافقان دانست و گفت: افراد بسیاری در تاریخ ایران وجود داشتند؛ اما با وجود این که دارای سبقه طولانی در خدمت به نظام بودند چون بصیرت و بینش سیاسی نداشته اند از راه نظام و انقلاب خارج شده و اسیر و آلت دست استکبار و منافقان قرار گرفتند.

حماسه 9دی پیامی ماندگان به خواص نسبت به رویکرد آنان در رابطه با نظام بود

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول با بیان این که 9 دی، روز ماندگاری در تاریخ ملت ایران است که به روز ملی بصیرت نامگذاری شده، اظهار داشت: این روز در تاریخ ملت ایران نقش بسیار مهمی داشته؛ چرا که مردم به رأی آگاهانه خود در انتخابات ریاست جمهوری 88 مهر تأیید زدند.
وی افزود: مردم با حضور یکپارچه خود، بر دهان کسانی که قصد سوء استفاده از افراد نادان و فریب خورده را داشتند، مشتی کوبنده زدند تا راه خود را به سوی استقلال، پیشرفت علمی و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه دهند.

وی با بیان این که حضور حماسی مردم در 9 دی پیامی ماندگار برای خواص در برداشت، تصریح کرد: خواص باید بدانند به سبب برخورداری از جایگاه و منزلت اجتماعی نباید به خود مغرور شده و راه خود را از ولایت جدا نکنند که این مسأله پیام مهم ملت ایران در حماسه 9 دی بود.

وی به نقش حوزه های علمیه و روحانیان در خصوص بصیرت افزایی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: روحانیان باید با بیان چگونگی واقعه عاشورا و تطبیق آن با مسایل روز، پیام عاشورا یعنی بصیرت روز افزون را به مردم منتقل کنند.

طلاب و روحانیان مبانی و زوایای پنهان فتنه 88 را برای مردم تبیین کنند

حجت‌الاسلام سید مجید شرفی امام جمعه اروندکنار، با اشاره به حضور پرشور و حماسی مردم غیور ایران در هم دی ماه سال 88، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران اسلامی با حضور خود در حماسه عظیم 9 دی به جهانیان ثابت کردند که نسبت به انقلاب و آرمان های نظام و ولایت فقیه حساس بوده و اجازه کوچکترین تعرض و جسارتی از سوی منافقان داخلی و خارجی نظام را نمی دهند.

وی با بیان این که مردم در 9 دی به صراحت اعلام کردند که اگر انقلاب، مذهب و جایگاه ولایت فقیه به خطر افتد از حضور خود در صحنه های مبارزه برای دفاع از انقلاب، ذره ای تعلل نخواهند کرد، یادآور شد: حماسه 9دی یادآور همه خاطرات تلخ برای دشمنان اسلام و نیز یادآور همه خاطرات خوب بصیرت و حماسه عاشورایی مردم غیور ایران بود؛ و همچنین به دشمنان اسلام آموخت که مردم هیچ گاه از ولایت فقیه و آرمان های والای انقلاب اسلامی ایران دست بر نداشته و ملاک پیروی مردم از اشخاص، ولایی و عاشورایی بودن آنهاست.

امام جمعه اروندکنار با بیان این که حماسه 9 دی عکس‌العمل مردم نسبت به اتحاد بیگانگان، منافقان و دنیاطلبان برای تضعیف انقلاب اسلامی بود، بیان داشت:مردم با حضور خود پاسخی دندان‌شکن به این عناصر سه‌گانه دادند.

وی گفت: طلاب و روحانیان باید سطح معلومات و آگاهی های خود نسبت به مسایل سیاسی و فرا منطقه ای را افزایش داده و پس از آن اقدام به تبیین این گونه مسایل برای آحاد و اقشار جامعه کنند.

حجت الاسلام شرفی با بیان این که مردم ایران نسبت به انقلاب خود حساسیت خاصی دارند، تأکید کرد: مردم ایران نسبت به انقلاب خود حساس بوده و هر جا که احساس خطر کنند پاسخ دشمنان را به صورت قاطع خواهند داد. دستاورد عظیم و اصلی 9 بیدار و هوشیار بودن مردم ایران در برهه های گوناگون و بی تفاوت نبودن در قبال مسایل امنیتی کشورشان است./9465/ت301/ص
ارسال نظرات