۰۹ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۱۰۹
خطیب جمعه بیروت:

سکوت مسلمانان فرصتی به دشمنان قدس است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر بیروت، سکوت مسلمانان را رخصتی بی پرده به دشمن صهیونیستی برای پیشبرد تجاوزگری های شومش علیه قدس دانست و بحرین را به پایبندی به تعهدات خود و برقراری گفت و گو فراخواند.
سيد علي فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه شهر بیروت، امروز در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امامین الحسنین(ع) در منطقه حاره حریک برگزار شد با اشاره به خودکامگی رژیم صهیونیستی در منطقه، گفت: این رژیم با آزادی هرچه تمامتر پروژه های شهرک سازی خود را در کنار سیاست کشتار و کوچاندن فلسطینی ها، پیش می برد و هیچ اهمیتی برای نیازها و خواسته های ملت فلسطین و احساسات ملت های عربی و اسلامی قائل نیست.

وی با اشاره به طرح اخیر مجلس (کنیست) رژیم صهیونیستی که در آن بیت المقدس به عنوان پایتخت دایمی این رژیم اعلام می شود، این امر را نیازمند اقدام فوری تمامی ملت های عربی و اسلامی برای بازداشتن این رژیم از تحقق اهداف شوم خود دانست و گفت: به نظر ما عدم موضع گیری قاطعانه در این خصوص، رخصتی بی پرده به دشمن صهیونیستی برای پیشبرد نقشه خود و یهودی سازی بیت المقدس است.

خطیب جمعه شهر بیروت از ملت های عربی و اسلامی، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و دیگر نهادهای فعال جهان اسلام خواست تا به رژیم صهیونیستی نشان دهند که حوادث و تحولات داخلی آنها به معنای دوری و بی خبری آنها از قضیه فلسطین نیست و ملت فلسطین را به یکپارچه سازی صف های خود و برداشتن هرگونه مانعی از سر راه وحدت خود فراخواند.

سید علی فضل الله در خصوص اوضاع بحرین که یادی از آن در اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و جهانی که خود را مدافع آزادی و حقوق بشر می داند، نیست، حاکمان این کشور را به پایبندی به تعهدات خود در خصوص نتایج تحقیقات صورت گرفته پیرامون حوادث خونین اخیر و تلاش برای برقرار سازی هرچه سریعتر گفت و گو فراخواند و گفت: بحرین همچنان از خشونت و قلع و قمع طبقه حاکم که جای گفت و گو را گرفته است رنج می برد.

وی با ابراز نگرانی نسبت به احتمال افزایش تنش و بحران سیاسی در عراق به دنبال چندین انفجار که در بغداد، پایتخت این کشور رخ داد، گفت: این امر نیازمند استحکام و وحدت کلمه مردم عراق است و آنها باید هر گونه دسیسه برای تجزیه این کشور و اجرای نظام فدرالی را با هوشیاری ناکام سازند./981/ب902/گ
ارسال نظرات