۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۲۰۱۴۵
آیت‌الله شبستری:

هزینه‌های درمانی متناسب با اقشار کم‌درآمد باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: قشر آسیب پذیر و محروم جامعه توانایی پرداخت هزینه های بیمارستانی را ندارد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در جمع اعضای مجمع خیرین سلامت استان اظهار داشت: درست است که ارتقای ضریب سلات جامعه بر عهده دولت است؛ اما این امر به تنهایی از بودجه و امکانات کشور خارج بوده و بایستی خیرین سلامت وارد میدان شوند.

وی خاطر‌نشان کرد: برخی از مراکز درمانی استان نیازمند نوسازی و تجهیز بیشتر برای خدمات دهی بهتر به مردم هستند، که حضور فعال خیرین سلامت برای رفع این مشکل امری ضروری به شمار می رود.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برقراری عدالت درمانی در سراسر کشور شد و تصریح کرد: متاسفانه کلان‌شهرها دارای امکانات و بیمارستان های بهتری نسبت به شهرستان ها هستند که همین امر یکی از مهم‌ترین عوامل گسترش مهاجرت از روستاها به شهرها شده است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه طرح های بیمه ای بایستی طیف گسترده ای از مردم را زیر پوشش قرار دهد، افزود: قشر آسیب پذیر و محروم جامعه توانایی پرداخت هزینه های بیمارستانی را ندارد.

امام جمعه تبریز در پایان خواستار مشارکت خیرین سلامت در ساخت بیمارستان ها و مراکز درمانی جدید در استان شد و ادامه داد: گسترش مراکز درمانی خیریه و پرداخت بخشی از هزینه های درمانی اقشار محروم جامعه می تواند، گامی مؤثر در جلب رضایت الهی از سوی خیرین باشد.

همچنین حجت الاسلام مشهوری، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این مجمع پرداخت./935/پ202/س
ارسال نظرات