۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۲۰۱۶۳

چند خبر فرهنگی از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش خاتم تا خاتم در موضوعات ولادت پیامبر(ص) و آغاز امامت امام مهدی(عج) در زفول برگزار خواهد شد.
چند خبر کوتاه از خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، برگزاری همایش شعر بصیرت در شوشتر، برگزاری نخستین همایش خاتم تا خاتم در دزفول و برگزاری همایش دیدار در دی در اندیمشک چند خبر فرهنگی از خوزستان است.

برگزاری همایش شعر بصیرت در شوشتر

در این همایش شاعران متعهد و انقلابی این شهرستان در روز شهادت حضرت رقیه سلام ا... علیها (5 صفر) به قرائت اشعار خود با موضوع ولایت، بیداری اسلامی، بصیرت، دفاع مقدس و عاشورا پرداختند.

حجت الاسلام علی فدیعمی رییس اداره ارشاد اسلامی دزفول هدف از برگزاری این همایش را پاسداشت یوم ا... 9 دی ماه و تاکید بر گسترش و اشاعه فرهنگ ولایت مداری در جامعه دانست و افزود: برگزاری چنین رویدادهای ادبی، انقلابی و آیینی می تواند در رشد بصیرت جامعه تاثیرگذار باشد.

گفتنی است، در همایش شعر بصیرت که از ساعت 8 الی 10:30 صبح برگزار شد، بیش از 25 نفر از شاعران جوان و پیشکسوت متعهد و انقلابی شوشتر شعرخوانی نمودند.


نخستین همایش خاتم تا خاتم در دزفول برگزار می شود

بمناسبت میلاد خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی (ص) تا خاتم ولایت، آغاز امامت حضرت مهدی (عج) همایش و مسابقه ای تحت عنوان خاتم تا خاتم در دزفول برگزار میشود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با اعلام این خبر گفت: این مراسم تحت مسابقه پیام کوتاه ادبی به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول برگزار خواهد شد و موضوعات این مسابقه را انتظار، امام زمان (عج) مهدویت، هفته وحدت، خاتم الانبیا و خاتم اوصیا اعلام کرد.

وی با اشاره به شرایط شرکت در این مسابقه تصریح کرد: هر شرکت کننده می تواند در هر بخش حداکثر سه متن کوتاه ادبی ارسال کند. کوتاه ترین و زیباترین جمله های ادبی با موضوع اعلام شده مورد نظر می باشد. در هر بخش به سه نفر از کسانیکه به مسابقه آثار ارسال کرده اند، جوایزی تعلق می گیرد.

لازم به ذکر است زمان برگزاری این مسابقه را از امروز تا 21 بهمن ماه 90 و تاریخ اعلام نتایج را در روز 11 اسفند ماه 90 مصادف با ولادت امام حسن عسگری (ع) می باشد.

گفتنی است، علاقه مندان می توانند آثار خود را به شماره پیامک 09399940224 ارسال یا به روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول تحویل نمایند.

برگزاری همایش دیدار در دی در اندیمشک

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک به منظور بزرگداشت سالروز حماسه ی 9 دی، روز بصیرت و پایداری ملت شریف ایران همایش شعر با عنوان « دیدار در دی » را عصر روز گذشته برگزار کرد.

شایان ذکر است علاوه برشاعران انجمن شعر اندیمشک شاعرانی از شهرهای دزفول، شوش، شوشتر، مسجدسلیمان و گتوند به شعرخوانی در وصف این حماسه بزرگ پرداختند.

گفتنی است، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک ضمن تشکر از شاعران ارجمند از همه کسانی که در این همایش شرکت کردند قدردانی به عمل آورد./9458/پ203/ص
ارسال نظرات