۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۲۰۱۷۴

تابلو فرش بیداری اسلامی بافته می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز ملی فرش ایران در دیدار با آیت الله شبستری از بافت نخستین تابلوفرش بیداری اسلامی در تبریز خبر داد.
بيداري اسلامي/1
به گزارش خبرگزاری رسا زا تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی، مهندس فیصل مرداسی در دیدار اعضای ستاد بافت تابلو فرش بیداری اسلامی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز گفت: این طرح اگر بخواهد ماندگار شود بایستی شاخصه های عنوان شده از سوی مقام معظم رهبری در نقشه آن دیده شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین در مورد ارزش این هنر صنعت خاطر نشان شد: فرهنگ و هنر یک ملت مقوله ای انکار نشدنی است و فرش دستباف می تواند پیام رسان خوبی برای تاریخ گرانمایه ایران زمین در سایرملل ها و کشورها باشد.

مهندس مرداسی در خصوص نقش اشتغالزایی فرش نیز بیان داشت: شاید در مشاغل خانگی هیچ شغلی به اندازه صنعت فرش دستباف اشتغالزایی نداشته و فرش دستباف تولید داخلی ، صادرات و ارز آوری زیادی هم دارد و آذربایجان شرقی به عنوان یک قطب وجهت دهنده دراین صنعت نیاز به توجه جدی دارد .

وی ادامه داد: خیلی تغییرات و دستورات از اینجا شروع می شود و بیشترین سفر استانی بنده هم به آذربایجان شرقی بوده و مرکز ملی فرش ایران تلاش مضاعفی برای رونق این صنعت باید از خود نشان دهد‌.

رئیس مرکز ملی فرش ایران، ضمن تقدیر از توجه استاندار آذربایجان شرقی به صنعت قالی تاکید کرد : انتظار می رود دکتر بیگی با توجه به سابقه حمایتی که از تولید فرش دارد همچنان در رفع مشکلات این قشر حمایت های لازم را داشته باشند چراکه شاید شغلی به این نجابت نداشته باشیم که این همه اشتغالزایی داشته باشد.

همچنین عشرت شایق، دبیر ستاد بافت تابلو فرش بیداری اسلامی با بیان اینکه این تابلو فرش به همت کمیسیون حقوق بشر اسلامی و با مشارکت هنرمندانی از تبریز و سردرود در تبریز بافته می‌شود، اظهار داشت: برای بافت این تابلو فرش رایزنی‌های اولیه با دکتر ولایتی و دبیرخانه دائمی مجمع جهانی بیداری اسلامی انجام پذیرفته است و قرار شده پس از تهیه نقشه این فرش توسط هنرمندان بزرگ تبریز و تایید آن توسط دبیرخانه دائمی مجمع جهانی بیداری اسلامی، با برگزاری مراسمی در تبریز رونمایی شود.

وی با بیان اینکه بافت تابلو فرش"بیداری اسلامی "‌با همکاری ده‌ها تن از اساتید بافندگی و گره‌های شهروندان تبریزی و سردرودی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: تابلو فرش و قالی در ایران به‌عنوان هنر و صنعت شناخته شده است و این کالای نفیس تجاری و هنری در واقع سفیر فرهنگی کشورمان در جهان محسوب می‌شود.

دبیر ستاد بافت تابلو فرش بیداری اسلامی با بیان اینکه در این تابلو فرش لوگوی سازمان‌ها و مراکز مشارکت‌کننده همچون مجمع جهانی بیداری اسلامی، کمیسیون حقوق بشر اسلامی، مرکز ملی فرش ایران، شهرداری و شورای اسلامی شهر سردرود، دانشگاه‌های استان، سازمان بازرگانی استان، اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان‌قالی و ... در نقشه آن به کار گرفته می‌شود، افزود: تلاش شده ضمن اینکه آیاتی در متن تابلو فرش گنجانده شود مفاهیم و بیانات مقام معظم رهبری نیز در مورد بیداری اسلامی در قالب تابلو فرش نیز عرضه شود./935/د101/س
ارسال نظرات