۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۲۰۲۱۱
بهمن ماه امسال؛

مرحله جدید آموزش معارف مهدویت در مازندران آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران از آغاز مرحله جدید آموزش معارف مهدوی از بهمن ماه در استان خبر داد.
دوره آموزشي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد‌رضا نصوری، مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در ساری برگزار شد، با بیان اندیشه مهدویت به دلیل دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فرد، یکی از توانمند‌ترین عوامل رشد جامعه دینی ما است، گفت: ‌گسترش این فرهنگ نورانی، سبب رشد و بالندگی هر چه بیشتر جامعه خواهد شد.

وی، آموزش را بهترین شیوه ترویج فرهنگ اصیل مهدویت در سطح جامعه دانست و گفت: امروز همه متولیان دینی و فرهنگی جامعه باید با هدف گذاری مناسب در جهت نهادینه کردن اندیشه‌های نجاتبخش مهدویت در جامعه تلاش کنند.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با برشمردن فضایل منتظران واقعی امام زمان (عج)، شناخت واقعی امام زمان (عج) بر همه منتظران را واجب و ضروری دانست و ادامه داد: دشمن با تحریف واقعیت های اسلام سعی در انحراف جوانان داشته و آسیب هایی را به جوامع شیعه وارد می کند.

حجت الاسلام نصوری در ادامه سخنان خود با بیان این که باید از نگاه بخشی به موضوع مهدویت پرهیز شود، تصریح کرد: مسأله مهدویت باید روح حاکم بر فعالیت های جامعه اسلامی باشد، چون تنها با تکیه بر این فرهنگ اصیل می توانیم به جامعه اسلامی را به سعادت و تعالی حقیقی برسانیم.

وی، حضرت ولی عصر(عج) را حجت خداوند بر روی زمین دانست و با بیان این که این امام غائب باید مقیاس و شاخص اصلی زندگی همه ما مسلمانان به ویژه شیعیان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید با شناخت عمیق نسبت به مهدویت و انتظار آن را در جای جای زندگی خود نهادینه کنیم.

مدیرعامل بنیاد مهدویت مازندران با تأکید بر این که همه تلاش بزرگان دینی جلوگیری از به حاشیه رفتن تفکر مهدوی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز متولیان دینی و فرهنگی جامعه به ویژه روحانیت رسالت سنگینی در نهادینه کردن فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی بر عهده دارند.

حجت الاسلام نصوری در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های بنیاد مهدویت در مازندران اشاره کرد و با بیان این که آموزش مهم ترین برنامه این بنیاد است، ادامه داد: در حال حاضر مسأله آموزش در مازندران در دو بخش مقدماتی و تکمیلی دنبال می شود.

وی از آغاز دوره جدید آموزش مهدویت بهمن ماه امسال در مازندران خبر داد و افزود: سال گذشته 15 هزار فرهنگی با همکاری سازمان آموزش و پرورش استان با معارف مهدوی آشنا شدند.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران همچنین از برگزاری دوره های آموزشی در حوزه های علمیه استان خبر داد و گفت: در سال گذشته هزار طلبه مازندرانی آموزش معارف مهدویت دیدند./950/پ202/س
ارسال نظرات