۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۲۰۲۴۱
آیت الله شبستری:

مصادیق معروف و منکر در جامعه تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: نبود آگاهی اجتماعی از معروفات و منکرات یکی از عوامل بروز ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی است.
آيت الله مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در جمع اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی، اظهار داشت: ترویج صحیح و اصولی مبانی اسلامی و احکام الهی، سطح آگاهی عموم نسبت به آموزه های دینی را بالا خواهد برد.

وی با تاکید بر تبلیغ مخاطب محور و آگاهانه فرائض دینی در سطوح مختلف اجتماعی تصریح کرد: عدم آگاهی عموم از معروفات و منکرات یکی از عوامل بروز ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که باید مصادیق معروف و منکر در جامعه تبیین شود، خاطر نشان کرد: متولیان امر باید تلاش کنند که ولایت مداری را به عنوان یکی از مهمترین مصادیق معروف در نظام اسلامی ترویج دهند، چراکه ولایت پایه و اساس دوام و بقای نظام است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که لبه تیز حملات رسانه ای و تبلیغی دشمنان متوجه ولایت فقیه است، گفت: استکبار جهانی پس از حخوادث فتنه 88 بیش از گذشته پی به اهمیت نقش ولایت و رهبری در نظام اسلامی ایران پی برده، از این رو به دشمنان تضعیف جایگاه و شان ولایت فقیه است.

وی جدایی میان امت و ولایت را یکی از توطئه های دیرین دشمنان در سال‌های گذشته دانست و افزود: حماسه هشتم دی در تبریز و نهم دی در سراسر کشور نشان داد که میثاق امت با ولایت، تحت هر شرایطی پایدار و مستحکم است، در حقیقت پیوند میان مردم و رهبری الهی حضرت آیت الله خامنه ای ناگسستنی است.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب لایحه امر به معروف و نهی از منکر در کمسیون داخلی مجلس خاطر نشان کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر در شرایط فعلی کشور ضروری است، چراکه دشمنان اسلام از هر فرصتی برای مقابله با گسترش ارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند.

وی تذکر لسانی را وظیفه آحاد جامعه دانست و اظهار داشت: آرامش فکری و روانی و همچنین سلامت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، جامعه را در گرو امر به معروف و نهی از منکر است، در حقیقت این فریضه ضامن احیای احکام الهی در نظام اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری در پایان با تاکید بر حمایت دستگاه قضایی از مجریان این فریضه الهی ادامه داد: متاسفانه هنوز آثاری از منکرات از جمله پدیده بدحجابی در جامعه دیده می شود که باید عزم جدی و همگانی برای مقابله با منکرات و ترویج معروف در جامعه به وجود آید./935/پ202/س
ارسال نظرات