۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۲۰۲۷۴

نخستین یادواره سلمان فارسی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره سلمان فارسی از صحابه پیامبر گرامی اسلام در شهرستان قائمشهر برگزار شد.
كنگره سلمان فارسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در نخستین یادواره سلمان فارسی که در مصلی نماز جمعه شهرستان قائمشهر برگزار شد، با اشاره به جایگاه سلمان فارسی نزد پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: این شخصیت تأثیرگذار جهان اسلام یکی از نزدیک ترین یاران خاتم الانبیاء بود.

وی به جایگاه سلمان فارسی در دوران صدر اسلام اشاره کرد و با بیان این که این شخصیت بنام در دورانی که یک تفکر جاهلیتی نسبت به عرب و عجم وجود داشت توانست جایگاه خود را در میان یاران پیامبر گرامی اسلام تثبیت کند، خاطرنشان کرد: سلمان فارسی در جنگ های آن دوران نقش بسزایی داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری به عمق آگاهی های سلمان فارسی اشاره کرد وبا بیان این که پیامبر گرامی اسلام اسراری را که دیگران قدرت تحمل آن را نداشتند به سلمان می گفتند، ادامه داد: سلمان فارسی نزد پیامبر اسلام از یک قرب و جایگاه ویژه ای برخوردار بود.

حجت الاسلام و المسلمین معلمی همچنین به جایگاه علمی سلمان فارسی اشاره کرد و با بیان این که امام صادق(ع) این شخصیت برجسته اسلام به عنوان مردی فقیه یاد کرده است، بیان داشت: جایگاه علمی سلمان فارسی در اسلام زبانزد بود.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام نیز به علم و آگاهی سلمان فارسی یقین داشتند، خاطرنشان کرد: ایشان همواره سلمان فارسی را یک مشاور و شخصیت عالم می دانستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین به نقش سلمان فارسی در جنگ خندق اشاره کرد و با بیان این که پیشنهاد طرح کندن خندق سبب تقویت جایگاه سلمان فارسی درمیان مردم آن دوران به ویژه شخص پیامبر شد، گفت: ابتکارات سلمان فارسی در برخی دیگر از جنگ های پیامبر سبب پیروزی مسلمانان شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه هنوز جامعه اسلامی آشنایی نسبت به این شخصیت بنام ندارد، خاطرنشان کرد: باید این گونه افراد بیشتر به جامعه معرفی شوند.

حجت الاسلام و المسلمین معلمی ادامه داد: سلمان فارسی از صحابه مشهور پیامبر و بود که به دلیل نپرداختن به جنبه‌های شخصیتی این چهره مذهبی به عنوان یک چهره ایرانی مسلمان در صدر اسلام، شخصیت ملی وی در جامعه ناشناخته مانده است./950/پ203/س
ارسال نظرات