۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۲۰۳۰۰

توصیه آیت الله جوادی آملی به وزارت امور خارجه برای احیای نام ابن شهر آشوب

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار اعضای کنگره ابن شهر آشوب ساروی، حیات و ممات شخصیت های روحانی و عالمانی همچون ابن شهرآشوب را برکتی برای جامعه دانست و تصریح کرد: باید با احیاء آثار و برگزاری نشست های علمی و تخصصی جایگاه رفیع آنها را برای آحاد جامعه تبیین کنیم.
 آيت الله جوادي آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی، از مراجع تقلید امروز در دیدار اعضای کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی به جایگاه علمی این عالم برجسته مازندرانی اشاره کرد و گفت: برکات علمی این شخصیت برجسته بسیار زیاد بوده که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که ابن شهر آشوب ساروی در یک قرن زندگی خود خدمات علمی فراوانی را به جامعه اسلامی داشت، افزود: معرفی چنین شخصیت های وارسته ای به جامعه امروز یک ضرورت است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که ابن شهر آشوب ساروی با تلاش های علمی خود توانست بار علمی جهان تشیع را تقویت کند، خاطرنشان کرد: یک قرن زندگی این شخصیت کاملاً علمی بوده است.

استاد سطح عالی حوزه با اشاره به این که خدمات علمی ابن شهر آشوب نیازمند معرفی به جامعه شیعی است، ادامه داد: این عالم وارسته در دوران عمر با برکت خود توانست از محضر اساتید بزرگی کسب علم کند و در ادامه شاگردان زیادی را نیز تربیت وبه جامعه شیعی تحویل داد.

وی دوران زندگی ابن شهرآشوب ساروی را قرن علمی جهان اسلام دانست و با بیان این که تجلیل و تکریم از این چنین شخصیت های بزرگی یک وظیفه مهم است، خاطرنشان کرد: امروز متولیان فرهنگی کشور باید درجهت شناساندن بزرگانی چون این شهرآشوب به جامعه اسلامی تلاش بیشتری کنند.

حضرت آیت الله جوادی آملی، حیات و ممات شخصیت های روحانی و عالمانی همچون ابن شهرآشوب را برکتی برای جامعه دانست و تصریح کرد: نباید بگذاریم یاد و خاطره این بزرگان جهان اسلام به راحتی به فراموشی سپرده شود، بلکه باید با احیاء آثار و برگزاری نشست های علمی و تخصصی جایگاه رفیع آنها را برای آحاد جامعه تبیین کنیم.

وی با اشاره به این که جایگاه علمی ابن شهرآشوب بسیار رفیع است، ادامه داد: این روحانی والامقام توانست با جهاد علمی خود در آن دوران کمبودهای مباحث علمی شیخ طوسی را جبران کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان این که ابن شهرآشوب با تلاش های گسترده علمی خود لغزش های دوران محمد غزالی را پوشاند، ادامه داد: معرفی این بزرگان دینی به جامعه با این جایگاه رفیع علمی بسیار حائز اهمیت است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به این که ارمغان علمی ابن شهر آشوب همچنان برای جامعه اسلامی پابرجا است، تصریح کرد: سیره علمی و عملی این شخصیت برجسته جهان اسلام باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مقبره این شخصیت برجسته جهان اسلام در شهر حلب است، از مسؤولان وزارت خارجه خواست با هماهنگی های لازم، در جوار محل تدفین این شخصیت علمی مازندرانی حوزه علمیه ای در خور شأن وی و همچنین یک بارگاه مناسب احداث کنند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار شناسایی و احیاء آثار به جای مانده از ابن شهرآشوب ساروی شد و گفت: باید آثار و تألیفات به جای مانده از این شخصیت برجسته علمی به خوبی شناسایی و تدوین شود تا در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

وی همچنین برگزاری کنگره تجلیل از مقام علمی این شخصیت بزرگ جهان اسلام را یک اقدام مناسب دانست و خاطرنشان کرد: باید در این کنگره به جایگاه علمی ابن شهر آشوب بیشتر توجه شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود بارور کردن نیروهای مستعد حوزوی و دانشگاهی را یک وظیفه وضرورت مهم برشمرد و با تأکید براین که نباید نهال فروشی کنیم، خاطرنشان کرد: باید با شناسایی استعدادها در جهت شکوفایی آنها گام برداریم.

وی در ادامه سخنان خود به پیشرفت های روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و با بیان این که کسی فکر نمی کرد که ناوهای ایران اسلامی به شمال اقیانوس هند و اطلس بروند، اما امروز به برکت نظام اسلامی شاهد این حضور مقتدرانه هستیم./950/پ202/ج
ارسال نظرات