۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۲۰۳۱۸
پژوهشگر حوزوی:

گسترش عدل شاخصه جامعه آرمانی مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه پیام نور سلماس گفت: گسترش عدل و عدالت و احقاق حقوق اجتماعی و فردی افراد از یک سو و تقویت روح بی نیازی در قلوب انسان‌ها از سوی دیگر از ویژگی‌های جامعه آرمانی حضرت مهدی‌(ع) است.
مهدويت
حجت الاسلام میر احمد ثروتمند هاشمی، رییس دانشگاه پیام نور سلماس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه‌ گفت: ما معتقدیم که حکومت عدل حضرت مهدی‌(عج) همان عدل نبوی و علوی است که در آن اهداف انبیای و اولیای الهی در بالاترین مصداق خود عملی شده و دین او بر همه ادیان خود‌ساخته و انحرافی جهان غالب می‌شود.

این پژوهشگر حوزوی درباره بعد شخصیتی و اخلاقی حضرت مهدی‌(عج) با اشاره به آیه پنج سوره قصص اظهار کرد: خداوند در این آیه منجی موعود را دارای همه ویژگی‌ها و معجزات انبیاء و اولیاء الهی معرفی کرده است که وارث محض و بلاشک جهان است.

حجت الاسلام ثروتمند هاشمی، با تأکید بر اینکه انسان کامل و معصوم تجلی گاه صفات و آیینه اسماء الهی است، تصریح کرد: امام عصر(عج) مظهر علم و قدرت الهی است، در بعد نظری ترجمان واقعی علم خداوند سبحان و نمود روشن قدرت و تجسم کامل انسجام الهی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور ارومیه با اشاره به اینکه تنها در سایه دولت مهدوی است که کمال سعادت بشر در پرتو عقل نظری و راهبردهای عقل عملی تأمین می‌شود، افزود: برای تحقق جامعه مهدوی باید در دو بعد حرکت کنیم، بعد اول، توجه به موضوع انتظار و درک مفهوم واقعی آن و بعد دوم مدیریت جامعه بشری و توجه به امر خودسازی و اصلاح‌گری فردی است تا تحولاتی در راستای اهداف حضرت مهدی‌(عج) در آن ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: فراگیرشدن دین اسلام به عنوان دین واحد در جهان، جلوه بی‌نظیر دین‌داری در حکومت حضرت مهدی‌(عج)، گسترش عدل و عدالت و احقاق حقوق اجتماعی و فردی افراد، تقویت روح بی‌نیازی در قلوب انسان‌ها، پیشرفت و توسعه صنعت و تکنولوژی و دستیابی مسلمانان به علم نوین و راهبردی از ویژگی‌های حکومت جهانی حضرت مهدی‌(ع) است./936/ت303/س
ارسال نظرات