۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۲۰۳۵۵
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

احیای آثار ابن شهر آشوب مهم‌‌ترین دغدغه مراجع تقلید است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، نتیجه سفر دو روزه اعضای نخستین کنگره ملی ابن شهرآشوب به قم را اعلام کرد.
مراجع تقليد
حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نتیجه سفر دو روزه اعضای نخستین کنگره ملی ابن شهرآشوب به قم را اعلام کرد.

وی افزود: اعضای این کنگره در نخستین روز سفر به قم با حضرات آیات مکارم شیرازی، جوادی آملی، سبحانی، صافی گلپایگانی و علوی گرگانی دیدار و گفت و کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز در دومین روز سفر اعضای این کنگره به قم با حضرت آیت نوری همدانی و آیت الله مقتدایی دیدار و گفت و کردند، افزود: همه مراجع عظام تقلید و علما از برگزاری این کنگره ملی اظهار خرسندی کردند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که در این دیدار مراجع تقلید تکریم و پاسداشت از سیره علمی و عملی بزرگان دینی را یک تکلیف و وظیفه مهم دانستند، ادامه داد: در این دیدارها مراجع تأکید ویژه ای نسبت به احیاء آثارابن شهرآشوب داشتند.

وی، رهنمودهای مراجع و علما دراین سفر دو روزه را در برگزاری هرچه باشکوه تر نخستین کنگره ملی ابن شهرآشوب ساروی بسیار تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: دغدغه های این بزرگان دینی نسبت به آثار علمی علمای سلف به ویژه ابن شهرآشوب کاملاً مشهود بود.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که مراجع تقلید در این دیدارها آثار ابن شهرآشوب را منبع مناسبی برای کتب درسی حوزه های علمیه دانستند، گفت: مراجع عظام تقلید خواستار شناسایی دقیق واحیای آثار به جای مانده از ابن شهرآشوب شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که همه تلاش مسؤولان برگزاری کنگره تحقق رهنمودهای مراجع تقلید و علما است، تصریح کرد: این دیدارهای دور روزه زمینه ای را برای حرکت در مسیر صحیح برگزاری کنگره فراهم کرده است.

حجت الاسلام ابراهیمی، ابن شهرآشوب را شخصیتی جامع‌الاطراف دانست و گفت: اگر انسان در هر زمینه‌ای از ویژگی های آن مرحوم ورود پیدا کند برکات زیادی نصیب او خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که مرحوم ابن شهرآشوب ساروی در تلاشی خاموش توانست خدمات زیادی به جامعه علمی ارائه دهد، تصریح کرد: همه تلاش ما برگزاری هر چه باشکوه تر این کنگره است تا بتوانیم به وظیفه خود در قبال علما و فقهای دینی عمل کنیم.

گفتنی است، اعضای نخستین کنگره ملی ابن شهرآشوب دوازده و سیزدهم دی در سفری به قم با مراجع تقلید و برخی علما دیدار کردند./950/پ202/س
ارسال نظرات