۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۲۰۳۷۶

برگزیدگان کنگره شعر عاشورایی اردبیل معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ چهارمین کنگره شعر عاشورایی اردبیل در آستانه اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) با معرفی و تجلیل از صاحبان آثار برگزیده در دو بخش فارسی و آذری به کار خود پایان داد.
کنگره شعر عاشورايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، امروز در اختتامیه چهارمین شعر عاشورایی اردبیل که در سالن ولایت شهر اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: چهارمین کنگره شعر عاشورایی با محوریت موضوع عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) با حضور شاعران سراسر کشور برگزار شد.

وی با بیان این‌که بیشتر شرکت کنندگان این دوره از کنگره شعر عاشورایی را بانوان شاعره تشکیل می دانند، افزود: نغمه‌سرایان اهل بیت در این کنگره گردهم آمدند تا به یاد بانوی شکیبایی و مادر عاشورا قلم‌فرسایی کنند و فرهنگ زینبی را در جامعه اسلامی ترویج دهند.

حجت الاسلام ستوده ارائه الگوهای مناسب نظمی و معنوی، معرفی استعدادهای نهفته فرهنگ عاشورایی،‌ برقراری ارتباط مستمر مداحان و شعرا را از اهداف برگزاری این کنگره برشمرد و گفت: بیش از 600 اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که به دلیل تعدد آثار هیئت داوران 10 اثر برتر و شش اثر قابل تقدیر را انتخاب و معرفی کردند.

بنا بر این گزارش، هیأت داوران این جشنواره از هر شاعر دو شعر را پذیرش و در نهایت 44 اثر به عنوان منتخب شناخته شدند که از این میان نیز 10 اثر برتر و شش اثر شایسته تقدیر معرفی شدند.

بر اساس رای هیئت داوران در بخش شعر فارسی نجمه بنائیان بروجنی از چهارمحال و بختیاری، محسن استوار از ابر کوه یزد، نسرین قربانی از سمنان، زیبا پیمانی از اصفهان و حسنی محمدزاده از کاشان به عنوان نفرات برتر منتخب و تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی کنگره را از آن خود کردند.

همچنین در بخش شعر اشعار آذری نیز حامد لطفی، عادل تنظیفی، حسین غفاری، علیرضا فرج محمدیه و یوسف معزی همگی از استان اردبیل منتخب و جوایز جشنواره را از آن خود کردند.

گفتنی است، بر اساس رای هیأت داوران، علی سلیمانی از تهران، خدابخش صفادل از نیشابور، مریم حقیقت از جهرم، پیام جهانگیری از اردبیل و رضا یزدانی از قم را شایسته تقدیر شناخته شدند.

پنجمین کنگره شعر عاشورایی سال آینده با موضوع مویه‌های عارفانه نهضت حسینی در قالب‌های غزل، قصیده و رباعی از وقایع شام غریبان تا اربعین حسینی برگزار خواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات