۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۲۰۳۷۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

مبلغان از فرصت تبلیغی ماه صفر غافل نشوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با تأکید بر بهره‌گیری از مناسب از ایام تبلیغی ماه صفر گفت: فرصت‌های تبلیغی ماه صفر نباید به آسانی از دست رود.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در جلسه هماهنگی برنامه های دهه آخر صفر در این اداره کل افزود: تعطیلات دهه آخر صفر نباید منجر حضور کمرنگ مسؤولان استان به‌ویژه مدیران اجرایی شاخص و شناخته شده در محافل عزاداری اربعین حسینی و 28 صفر شود.

وی اظهار داشت: شرکت پرشور و ملموس مدیران و مسؤولان در مجالس عزاداری به نسل جوان می آموزد که برپایی مراسم ویژه اربعین حسینی و 28 صفر از اهمیت خاصی برخوردار بوده و دهه آخر صفر همچون دهه اول محرم مهم است.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که سه مناسبت شاخص «اربعین حسینی، سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام رضا (ع)» در دهه آخر صفر قرار دارد، گفت: علمای سنی همواره بر شیعیان طعنه می زنند که شیعه برای اهل بیت(ع) بیش از رسول خاتم اسلام، حضرت محمد(ع) ارزش قائل هستند و بنابرین باید با حضور پررنگ اقشار مختلف مردم در مراسم 28 صفر و برپایی مراسم های باشکوه به آنان ثابت کنیم که این سخن آنان بی پایه و اساس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش روحانیت در برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه‌های دهه صفر اشاره کرد و با بیان این که تبلیغ ارزش های اسلامی یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیت است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید تلاش در این دهه با عظمت بیشتر به بیان سیره ائمه معصومین(ع) بپردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، دهه پایانی ماه صفر را فرصت مناسبی برای تبلیغ مباحث دینی دانست و ادامه داد: باید با اعزام مبلغان از این فرصت تبلیغی مناسب به خوبی در جهت تقویت ارزش های دینی در جامعه بهره گرفته شود.

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این که امروز مهم‌ترین رسالت روحانیت تبلیغ دین است، ادامه داد: این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی  باید احکام خدا و معارف دینی را به مردم بازگو کنند و موجب هدایت آنها شوند و تحقق این مهم به شکل مطلوب نیازمند مطالعه، آموزش و به روز کردن اطلاعات است.

وی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره امین و پناهگاهی امن برای مردم بوده و هستند، ادامه داد: مبلغان دینی باید با حضور در بخش‌های مختلف جامعه پیام واقعی اسلام ناب را برای مردم به خوبی تبیین کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که دشمنان اسلام تلاش دارند با ترویج بدعت و خرافه جامعه را از ارزش های دینی دور کنند، تصریح کرد: باید با ترویج مناسب و تأثیر احکام دینی مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان در این خصوص شویم.

حجت الاسلام نعمت الهی ادامه داد: با توجه به این که امروز هجمه های فراوانی از سوی این گروه‌های انحرافی علیه ارزش های اسلامی در جامعه وارد می شود، روحانیت از رسالت سنگینی در این خصوص برخوردار است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین نیز بر برگزاری مجالس سینه زنی و روضه خوانی در مساجد و بیان فضایل و اهداف نهضت عاشورا و قرائت زیارت اربعین و زیارت بعید با شکوه خاصی تاکید کرد.

حجت الاسلام عباس نظری، خلاء برنامه های عزاداری در دهه آخر صفر موجب رفتن مردم به مسافرت های تفریحی می‌شود این در حالی است برگزاری برنامه‌های عزاداری مناسب موجب حضور پرشور مردم در این مجالس خواهد شد./950/پ202/س
ارسال نظرات