۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۲۰۴۴۵
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

برنامه‌های قرآنی در مدارس علمیه گسترش یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی بر تداوم برنامه‌های قرآنی معاونت تهذیب در مدارس علمیه تأکید کرد.
حجت الاسلام محمود لطيفي، مدير استاني جوزه هاي علميه آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی، امروز در گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه برادران استان اظهار داشت: تداوم برنامه‌های قرآنی معاونت تهذیب حوزه، نتایج مطلوبی در دراز مدت خواهد داشت.

وی بر تداوم برنامه‌های قرآنی معاونت تهذیب در مدارس علمیه تأکید کرد و خاطر‌نشان کرد: تربیت طلاب بر پایه اصول اخلاقی و تربیتی قرآن کریم، به یقین مفید به حال جامعه و نظام اسلامی خواهد بود، دوری از معارف قرآنی انحراف از مسیر اسلام ناب محمدی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام لطیفی در ادامه با اشاره به فعالیت مشاوره‌های طلاب و خانواده در مدارس علمیه استان گفت: گسترش فعالیت‌های مشاوره‌ای در مدارس علمیه، بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی را در خانواده‌های طلاب پیشگیری خواهد کرد.

وی با تاکید بر حساسیت مسؤولیت معاونت تهذیب مدارس علمیه گفت: ترویج ارزش‌های اخلاقی، تداوم برنامه‌های قرآنی، آشنایی طلاب با سیره بزرگان دین، پوشش برنامه‌های مذهبی ویژه خانواده‌های طلاب و همچنین توجه به آئین‌نامه تلبس از مهم‌ترین وظایف معاونان تهذیب در مدارس علمیه است.

همچنین حجت الاسلام حیدر بی‌غمی، معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های گذشته و تشریح برنامه‌های آینده این معاونت پرداخت.

وی انتخاب مشاور خانواده و طلاب به صورت ثابت در هر یک از مدارس علمیه استان را از مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت دانست و گفت: پیشبرد چشم‌انداز فرهنگی حوزه و مرکز مدیریت استان، تعامل نزدیک با طلاب و بررسی مسائل اخلاقی در حوزه از دیگر اولویت‌های این معاونت است.

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی در پایان به تشریح آیین‌نامه اجرایی تلبس پرداخت./935/پ202/س
ارسال نظرات