۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۲۰۴۶۵
با حضور آیت الله مجتهد شبستری؛

‌امام جمعه جدید شهرستان سراب معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ در مراسمی حجت الاسلام علی اکبر اکرمی به عنوان امام جمعه جدید سراب معرفی شد و از خدمات حجت الاسلام امیر رشتبری امام جمعه پیشین این شهر ‌قدرانی و تجلیل به عمل آمد.
اعطاي حکم امامت جمعه سراب
با حضور امام جمعه تبريز اعطاي حکم امامت جمعه سراب
با حضور امام جمعه تبريز اعطاي حکم امامت جمعه سراب
با حضور امام جمعه تبريز حجج اسلام اکرمي و رشتبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن مجتهد شبستری،نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم معارفه امام جمعه جدید سراب گفت: وحدت کلمه از جمله رموز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بوده و نماز جمعه تداعی کننده وحدت کلمه در بین مردم است.

امام جمعه تبریز با بیان این که نماز جمعه یک نماز عادی محسوب نمی شود، اظهارداشت: در روایات ذکر شده است که هرکس از مسلمانان بدون عذر موجه سه هفته متوالی در نماز جمعه شرکت نکند جزء منافقین محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: خداوند در قرآن به اقامه نماز جمعه تاکید دارد و در سوره جمعه به اهمیت نماز جمعه در اسلام تاکید فراوانی شده است.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به نقش وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه تصریح کرد: از آنجایی که دشمنان اسلام به اهمیت وحدت و اتحاد در صفوف مسلمین واقفند بیشترین هجمه ها را بر اجتماع هفتگی مسلمانان که نماد وحدت و اتحاد مردم تلقی می شود به عمل می آورند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان اذربایجان شرقی نماز جمعه را نزدیک کننده قلوب مسلمین به همدیگر دانست و بیان داشت: ائمه جمعه و مسئولان برگزاری نماز جمعه باید اهمیت شایسته ای به حضور جوانان و نوجوانان در نماز‌های جمعه قائل شوند و با برنامه ریزی‌های منطقی و معقول زمینه حضور جوانان و نوجوانان را در سنگر مقدس نماز جمعه فراهم کنند.

امام جمعه تبریز با تشکر از حجت الاسلام رشتبری امام جمعه قبلی سراب گفت: وی به مدت چهار سال متحمل زحمات فراونی شده اند که شایسته قدردانی است.

وی با معرفی حجت الاسلام علی اکبر اکرمی به عنوان امام جمعه جدید سراب از وی به عنوان روحانی موفق و با سابقه یاد کرد و ابرازداشت: امیدوار است وی به عنوان منادی وحدت و اتحاد در شهرستان سراب منشاء خدمات ارزنده ای شوند.

محمد رضا بیرامی فرماندار سراب در این مراسم گفت: نماز جمعه مظهر شکوه و عظمت اسلامی بوده و سنگری مستحکم در برابر دشمنان می باشد.

وی از نماز جمعه به عنوان جایگاه وحدت و معاضدت و فضایی برای ارتقای معنوی مردم یادکرد.

حجت الاسلام اکرمی امام جمعه جدید سراب با تشکر از مسئولان و مردم حاضر در جلسه گفت: وظیفه امام جمعه در هرشهر همانا تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و انتشار احکام نورانی اسلام و منویات امام راحل، رهبری معظم و شهدای گرانقدر است.

وی ادامه داد: امام جمعه باید محور وحدت و اتحاد بوده و به هیچ حزب و شخصی وابستگی نداشته باشد.

حجت الاسلام رشتبری امام جمعه قبلی سراب در این مراسم گفت: نماز وسیله تقرب و رسیدن به خداوند بزرگ است.

وی افزود: نماز سد بین انسان و گناه می باشد و هرچه این سد مستحکم تر باشد زمینه رسیدن انسان به مقام خلیفه الهی مهیا خواهدشد.

حجت الاسلام رشتبری نماز جمعه را نمایش بیرونی نماز و نشان دادن بعد سیاسی آن دانست.

در ادامه حجت الاسلام تقی زاده رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان حکم انتصاب حجت الاسلام علی اکبر اکرمی را قرائت و این حکم از سوی آیت الله مجتهد شبستری به وی اعطا شد.

گفتنی است، حجت الاسلام علی اکبر اکرمی پیش از این امامت جمعه آستارا را بر عهده داشت و حجت الاسلام امیر رشتبری نیز به عنوان امام جمعه خلخال منصوب شده است.

در آئین معارفه امام جمعه جدید سراب افزون بر آیت الله مجتهد شبستری، مسئولان و جمعی از اقشار مختلف مردم شهرستان سراب ،امام جمعه بستان آباد،مسئولان و اعضای هیئت امنای مساجد آستارا، جمعی از علما و روحانیون از شهرهای تبریز، هشترود، آستارا و سراب حضور داشتند./949/پ201/س
ارسال نظرات