۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۲۰۴۶۸
بخش نخست /آیت الله خاتمی:

احترام همه مسؤولان به میزان حریمی است که در عمل برای ولایت قائل هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید براینکه قابل قبول نیست کسانی دم از ولایت بزنند ولی این همه مدت از فتنه گذشته و از گفتن کلمه فتنه و بصیرت ابا داشته باشند، ابراز داشت: احترام همه مسؤولان در نظام اسلامی به میزان حریمی است که در عمل برای ولایت قائل هستند.
آيت الله سيد احمد خاتمي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی، شامگاه چهارشنبه در دیدار مسؤولان کمیته مساجد دهه مبارک فجر با اشاره به نقش و جایگاه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: جامعه مدرسین همواره در خدمت اسلام و انقلاب اسلامی بوده است.

وی در ادامه به تبیین نقش مساجد پرداخت و با بیان اینکه نخستین کار بزرگ فرهنگی پیامبر(ص) ساختن مسجد به عنوان پایگاه نشر دین بود، گفت: شخص پیامبر اکرم(ص) در ساختن مساجد سهیم و شریک بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسجدی که بنیان آن بر پایه نفاق باشد، مسجد ضرار است، گفت: مسجدی خانه خدا است که در آن محتوای تقوای فردی، اجتماعی و سیاسی مطرح شود.

آیت الله خاتمی از دین و معنویت به عنوان روح و ستوان فقرات انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و گفت: در دهه مبارک فجر بایستی تاکید کنیم که عنصر معنویت بر برنامه‌های کشور حاکم باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این پذیرفتنی نیست که در کشور اسلامی هنر، سینما و اقتصاد سکولار باشد، همه چیز باید دینی و اسلامی باشد، صبح جمعه برنامه دعای ندبه از سیما پخش می شود باید مراقب بود برنامه و فیلمی که بعد از آن پخش می شود سکولار و غفلت‌زا نباشد.

آیت الله خاتمی با تاکید براینکه نمی‌توانیم ذره‌ای از اصولمان عدول کنیم گفت: نباید در برنامه‌ها و فیلم‌هایی که به مناسبت دهه مبارک فجر پخش می شود ذره ای انحراف دینی دیده شود و به بهانه بزرگداشت این دهه، مجالس جشن، بوی غفلت از خدا بدهد.

این عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر قرار باشد بخشی از برنامه‌های ما دینی باشد و بخش دیگر سکولار، این با اهداف انقلاب اسلامی در تناقض است.

آیت الله خاتمی با تاکید براینکه ما بر دینی بودن همه اجزای انقلاب تاکید داریم، گفت: یک نهاد سینمایی خط خود را جدا کرد و منحل شد، ما از وزارت ارشاد انتظار داریم که در همه اجزایش از مساله دین با تسامح رد نشود.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: هنر، مساله بسیار مهم و مورد تاکید دین مبین اسلام است، امروز زبان فیلم و تئاتر زبان گویایی است، اما نکته اساسی این است که هرچه زمان انقلابمان طولانی‌تر می‌شود باید بر اصول و مبانی تاکید بیشتری کنیم.

وی با بیان اینکه دین و ولایت از مبنایی‌ترین اصول انقلاب است که نباید از آن کوتاه آمد، یادآورشد: نمی توانیم در این باره بگوییم خیلی سخت‌گیر نباشید، ستون خمیه انقلاب ولایت فقیه است و راز و رمز بزرگداشت حماسه نهم دی در همین است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: مردم ما وقتی دیدند ولایت مورد هجمه است به صحنه آمدند و به مقابله با ولایت‌ستیزان برخاستند، باید بر این نکته تاکید کنیم که ولایت مداری راه نجات است نه ولایت شعاری.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید براینکه قابل قبول نیست کسانی دم از ولایت بزنند ولی این همه مدت از فتنه گذشته و از گفتن کلمه فتنه و بصیرت ابا داشته باشند، ابراز داشت: صاحب این کشور ولایت است، احترام همه مسؤولان در نظام اسلامی به میزان حریمی است که در عمل برای ولایت قائل هستند.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: هم نهادها، گروه‌ها و افراد باید بدانند ولایت فقیه بود که رهبری نظام را برعهده گرفت و انقلاب را به ساحل پیروزی رساند و نظام را از خطرات رهانیده است. /924/پ202/ع

ارسال نظرات