۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۱۲۰۵۵۲
خاطرات فرمانده سپاه از شهید میثمی؛

شهید میثمی تجسم همه ارزش های والای اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه شهید میثمی تجسم همه ارزش های والای اسلام بود، تصریح کرد: شهید میثمی در دفاع مقدس به رزمندگان روحیه و امید می داد و در مشکلات آنها را به صبر و استقامت توصیه می کرد.
سردار جعفري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پنج شنبه شب در یادواره شهید حجت الاسلام میثمی که در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و به ویژه شهدای روحانیت، به تجلیل از شخصیت و مقام شهید حجت الاسلام میثمی پرداخت.

وی با بیان اینکه باید دینی که شهدا و انقلاب اسلامی برگردن ما دارند را به درستی ادا کنیم، فرازهایی از بیانات امام راحل در خصوص جایگاه شهدای روحانیت بیان و تاکید کرد: ما هرچه داریم به برکت خون پاک شهیدان است و از خدای متعال کمک می خواهیم که ما را در پیمودن راه شهدا موفق بدارد.

سردار جعفری با بیان اینکه شهید میثمی از اواسط جنگ نماینده ولی فقیه در قرارگاه خاتم الانبیا(ص) بود، تصریح کرد: ما خاطرات بسیاری از این شهید داریم، یکی از خصوصیات برجسته ایشان این بود که تکلیف خود می دانست که در صحنه دفاع مقدس حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهید میثمی در لحظات سخت جبهه در قرارگاه و خطوط مقدم حضور داشت، گفت: ایشان مدام به دنبال این بود که در عملیات ها کجا بیشترین مشکل را دارد و خود را به آنجا می رساند و کمک می کرد تا مشکل حل شود.

سردار جعفری با بیان اینکه شهید میثمی به رزمندگان روحیه و امید می داد و آنها را به صبر و استقامت توصیه می کرد، گفت: هنوز جای دستان پر برکت و پر مهر این شهید والامقام را اکثر فرماندهان روی شانه های خود حس می کنند، ایشان به گرمی ما را در آغوش می گرفت و در گوش فرماندهان زمزمه هایی می کرد که همه سختی های جبهه را از یاد انسان می برد.

وی با اشاره به اینکه کار شهید میثمی در جبهه ها نظیر نداشت، تاکید کرد: پس از شهادت شهید میثمی جای ایشان در جبهه و عملیات ها سخت خالی بود و ما این مساله را احساس می کردیم.

همرزم شهید میثمی بیان کرد: عملیات های پس از فتح خرمشهر سخت ترین عملیات هایی بود که در دروان دفاع مقدس داشتیم، دشمن همه توان خود را بکار گرفته بود که از زمین بیشترین استفاده را بکند تا جلوی پیشروی رزمندگان را بگیرد و ما مجبور بودیم زمین هایی را برای عملیات انتخاب و سختی ها را تحمل کنیم تا به زمینی برسیم که دشمن نتواند علیه ما کار کند.

وی افزود: این عملیات ها بسیار سخت بود، در چنین لحظاتی ما حضور این شهید والا مقام را مشاهده می کردیم و ایشان رسالت خود را به عنوان یک روحانی به درستی ایفا کرد.

فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید میثمی عارف واقعی بود که انقلابی بودن و عشق به شهادت سراپای وجودش را فرا گرفته بود، تصریح کرد: معنویت، انقلابی بودن و اخلاق نیک و حسنه ایشان زبانزد همه فرماندهان بود.

وی بیان کرد: ایشان می گفت پایان ماموریت ما زمانی است که پیمانی که با خدا بسته ایم را به مرحله صدق برسانیم،  ایشان تجسم معنویت ها و ارزش های والای اسلامی بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: شهید حجت الاسلام میثمی انقلابی بودن را این گونه تعبیر می کرد که «افراد انقلابی دو دسته هستند یک دسته قبل از اینکه متدین شوند سیاستمدار می شوند که اینها متاثر از غرب و شرق هستند، دسته دیگر سال ها تزکیه نفس می کنند و سیاست شان از تدین شان می جوشد و این افراد هیچ گاه تسیلم غرب و شرق نمی شوند» /924/پ203/ج
ارسال نظرات