۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۰۵۵۳
سردار جعفری:

سیاست و انقلابی بودن بدون باور عمیق دینی دوام نمی آورد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه سیاست هم باید از دین سرچشمه بگیرد اظهار داشت: کسی که سیاست و انقلابی بودن او متصف به باور عمیق به ارزش های دینی نباشد نمی تواند دوام بیاورد.
يادواره شهيد ميثمي در مدرسه فيضيه قم يادواره شهيد ميثمي در مدرسه فيضيه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پنج شنبه شب در یادواره شهید حجت الاسلام میثمی که در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، روحیه استقامت و شجاع و مقاومت در برابر تهدیدات دشمنان را یکی از ویژگی های بارز رزمندگان دوران دفاع مقدس دانست.

وی در ادامه ابراز داشت: برخی از کسانی که ادعای انقلابی بودن دارند امروز می لنگند و توجهی به این بحث ندارند، آنها در مقابل فشارهای دشمن تسلیم می شوند و فشارها روی آنها اثر می گذارد. در دوران دوم خرداد که این قضیه بیداد می کرد، در آینده نیز چون فشار دشمن زیادتر می شود ما احتیاج به چنین نگاهی داریم.

سردار سرلشگر جعفری با بیان اینکه سیاست هم باید از دین سرچشمه بگیرد اظهار داشت: کسی که سیاست و انقلابی بودن او متصف به باور عمیق به ارزش های دینی نباشد نمی تواند دوام بیاورد.

وی اضافه کرد: این سؤال برای بسیاری از ما وجود دارد که چرا تعدادی از نیروهای انقلاب،مسؤولان و مردم عادی امروز در مقابل فشارهای دشمن یا سختی های داخلی یا مشکلات و یا امتحان های بزرگ تحمل ندارند و چرا به مسیر های دیگری غیر از مسیر درست انقلاب که حرکت در پشت سر مقام عظمای ولایت است فکر می کنند.

فرمانده سپاه بیان داشت: هرچه ما از مبانی دینی، ارزشی و انقلابی خود فاصله بگیریم که در راس همه آنها ولایت است، دچار مشکل می شویم؛ این درسی است که شهدا به ما داده اند و شهید میثمی این نگرش را به ما آموخت.

وی تاکید کرد: اکثر شهدا ما را توصیه به حمایت از ولایت فقیه می کردند، باید توجه داشت که این توصیه مختص آن زمان نبوده و مختص امروز هم نیست و در آینده انقلاب اسلامی و مسیر سخت و طولانی باید به این نکته اساسی و محوری توجه کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران با تحسین دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه های مختلف تاکید کرد: امروز به فضل خدا و با همت مردم ولایی و قهرمان ایران اسلامی و به برکت خون شهیدان، انقلاب اسلامی در بهترین وضعیت خود نسبت به دوران های گذشته قرار دارد، این دستاوردها و برکات حاصل خون شهیدان است و باید با تمام وجود پاسدار و حافظ آن باشیم.

وی با گرامی داشت سالروز قیام مردم قم در 19 دی، از شهر مقدس قم به عنوان خاستگاه انقلاب یاد کرد و بیان داشت: امروز امواج انقلاب اسلامی به دنیا صادر شده و محرومان و مستضعفان جهان را بیدار کرده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این دستاورد بزرگ روزی برای ما به یک رؤیا شبیه بود، تصریح کرد: نیروهای انقلاب، پاسداران، روحانیان و بسیجیان که خود را مدافع انقلاب و راه شهیدان می دانند باید به دنبال ادای این تکلیف باشیم.

برخی از افراد درباره موج بیداری اسلامی تحلیل خلاف واقع ارائه می کنند

سردار جعفری با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری درباره امواج سه گانه انقلاب اسلامی، موج بیداری اسلامی در سراسر جهان را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: متاسفانه بعضی از خودی ها در این خصوص تحلیل خلاف واقع دارند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و خون شهیدان امروز در دنیا غوغایی بپا کرده است، خطاب به طلاب، روحانیان و پاسداران حاضر در جلسه گفت: قدر خودتان را بدانید، لباس مقدس روحانیت، پاسداری و بسیجی را ارج نهید و بدانید که این مجموعه سه گانه با دفاع از انقلاب توام است.

وی یادآورشد: یک سؤال اساسی که امروز وجود دارد این است که در مقابل این همه دستاورد بزرگ انقلاب و خون شهیدان ما به عنوان پاسداران، روحانیت و بسیج چه وظیفه و تکلیفی به عهده داریم و چگونه می توانیم شکرگزار این نعمت های بزرگ الهی باشیم.

سردار جعفری در پاسخ به این سؤال به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری استناد کرد و افزود: امروز تبدیل علوم وحیانی به علوم کاربردی رسالت روحانیت است و حوزه های علمیه باید در این خصوص نقش خود را ایفا کنند.

سردار جعفری بیان داشت: علوم انسانی دانشگاهی ما غربی است و باید اصلاح شود، این نیاز امروز انقلاب اسلامی است و باید مشکل فوق مرتفع شود.

فرمانده سپاه گفت: ما در جلسه ای که محضر حضرت آیت الله مصباح یزدی بودیم، دست نیاز به سمت ایشان دراز کردیم که ما را کمک کنند و دانشگاه امام حسین(ع) سپاه را در خصوص تحول علوم انسانی یاری دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به تجربه ای که در مسائل مدیریتی کشور دارم، می گویم بزرگ ترین جهاد امروز استفاده از مبانی دینی و تبدیل آن به علوم کاربردی روز برای مدیریت در همه بخش های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: این خواسته و نیاز بر اساس یک نیاز کاملا واقعی به روحانیت منتقل شده و می شود و امیدواریم هرچه سریعتر علمای بزرگوار بتوانند در این راستا قدم بزرگی بردارند، حاصل خون شهیدان منوط به این اقدامات است که اگر انجام ندهیم روند پیشرفت انقلاب یا کند و یا متوقف می شود. /924/پ201/ج
ارسال نظرات