۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۱۲۰۵۵۴
آیت الله مصباح یزدی:

مامور به وظیفه هستیم نه نتیجه/ شهید میثمی همواره پر انرژی و با نشاط بود

خبرگزای رسا ـ رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، با تجلیل از شخصیت شهید حجت الاسلام میثمی تاکید کرد: یکی از ویژگی های این شهید بزرگوار که من در کمتر کسی دیده ام این بود که همیشه متبسم و سرشار از انرژی و با نشاط بود.
يادواره شهيد ميثمي در مدرسه فيضيه قم يادواره شهيد ميثمي در مدرسه فيضيه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، پنج شنبه شب در یادواره شهید حجت الاسلام میثمی که در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، با بیان اینکه حضور در این محفل نورانی را برای خودم موهبتی الهی می دانم، تصریح کرد: شهدا به ویژه شهید میثمی حق زیادی بر گردن ما دارند.

وی در ادامه با اشاره به آیه ای از قرآن کریم مبنی براینکه خدای متعال به حضرت موسی می فرماید من تو را برای خودم ساختم، گفت: شهید میثمی مصداق این آیه است، خدا از اول او را برای خودش ساخت و بهترین سعادت من در این شب این است که به ایشان توسل کنم و از ایشان شفاعت بطلبم.

آیت الله مصباح یزدی بیان کرد: ما فی الجمله می دانیم خدای متعال از اول زمینه هایی در برخی از بندگان ایجاد کرده و به نحو خاصی آنها را آفریده است.

وی با بیان اینکه استعداد انسان ها مختلف است، گفت: افرادی هستند که از استعداد و هوش بسیاری برخوردارند، برخی از این دسته از این استعداد در راه درست استفاده می کنند و عده ای نیز در مسیر نادرست استعداد خود را بکار می گیرند.

آیت الله مصباح یزدی پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را بهترین مخلوقات خداوند تبارک و تعالی دانست و تاکید کرد: ما به آن مراتب نمی رسیم، اما می توانیم در حد خود تا یک مرتبه ای برسیم و باید خودمان را اصلاح کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهدا زنده هستند، گفت: بنا بر آیه قرآن حتی پندار اینکه شهدا مرده هستند نباید در ذهن ما رسوخ کند، کسی که چنین مقامی دارد قابل قیاس با ما نیست.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه مراتب و درجات شهدا نیز متفاوت است، خطاب به حاضران تصریح کرد: باید زندگی شهید میثمی را از بدو تولد تا زمان شهادت مطالعه کنید این فرد با سایرین خیلی تفاوت دارد، هم زندگی، هم رفتار و هم کردارش و هم نقش و تاثیری که در اجتماع داشت.

طلب رحمت برای پروین اعتصامی

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآورشد: یکی از ویژگی های این شهید که من در کمتر کسی دیده ام این بود که در همه حالات لبخند بر لب داشت و همیشه شاد، با نشاط و پر انرژی بود و هیچ گاه احساس خستگی نمی کرد.

وی بیان داشت: در یکی از عملیات هایی که شهید میثمی جراحت برداشته بود، فرمانده عملیات قدری افسرده بود، ایشان وقتی متوجه می شود که فرمانده ناراحت است، شروع به خواندن اشعار پروین اعتصامی که درباره به دریا انداختن قنداقه حضرت موسی است می کنند و اندوه را از فرمانده عملیات می زداید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: این شعر ( مادر موسی چو موسی را به نیل، درفکند از گفته رب جلیل) شعر بسیار زیبایی است، من باور نمی کردم یک شاعره این معرفت توحیدی بالا را داشته باشد، همین جا در شب جمعه برای شادی روح این شاعره درخواست رحمت و مغفرت می کنیم.

امام تکلیف مدار بود و به دنیا دلبستگی نداشت

آیت الله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه ما باید به دنبال انجام وظیفه باشیم و نتیجه گاهی شکست است و گاهی پیروزی، افزود: امام راحل تاکید می کرد که ما مامور به وظیفه هستیم، این روح عبودیت و امتیاز اصلی امام راحل بود.

وی اضافه کرد: امام راحل دلبستگی نداشت که بگوید فاتح جنگم، در ذهن شریفشان این مساله خطور نمی کرد و تاکید می کردند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در فرمایشات امام جایی وجود ندارد که بگویند من این کار را کردم، البته در مقابل دشمنان برای اینکه قدرت اسلام را نشان بدهند می گفتند من توی دهن اینها می زنم.

وی تاکید کرد: امام همیشه به مردم امید، اعتماد به نفس و جرات می دادند، همت امام این بود که وظیفه اش چیست و همواره دنبال همان کاری بود که خدا از ایشان می خواست. /924/پ202/ج
ارسال نظرات