۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۵۵۵
سردار صفوی:

شهید میثمی عارفی عامل و زاهدی متقی بود

خبرگزاری رسا ـ مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه شهید میثمی عارفی عامل بود ، تاکید کرد: شهید میثمی در خودسازی به مرحله ای از رشد و کمال بالای انسانی رسیده بود که به معنای واقعی کلمه حضور او به عنوان نماینده امام در جبهه ها تاثیرگذار بود.
سردار سرلشكر سيد يحيي رحيم صفوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار سرلشکر رحیم صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری، در مراسم یادواره شهید میثمی که با حضور آیت الله مصباح یزدی و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، یاد و خاطره شهید میثمی را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه شهید میثمی نماینده حضرت امام در قرارگاه خاتم بود، بزرگداشت این شهید بزرگوار را اقدامی ارزنده دانست و تصریح کرد: از اوایل فروردین ماه امسال دوستان به فکر افتادند که ستادی به منظور برگزاری یادواره ایشان تشکیل شود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری اظهار داشت: مراسم یادواره شهید میثمی افزون بر شهر مقدس قم، در روزهای 29دیماه و 6 بهمن ماه به ترتیب در شهرهای اصفهان و تهران نیز برگزار خواهد شد.

رییس کنگره بزرگداشت شهیدان میثمی، تاکید کرد: حجت الاسلام شهید میثی یکی از بندگان متقی و مخلص خدا بود که هیچ گاه عشق شهرت نداشت و همواره به دنبال انجام وظیفه بود.

وی با بیان اینکه شهید میثمی مجاهدی مخلص و زاهدی از دنیا بریده بود، تصریح کرد: این شهید والا مقام عارفی عامل بود، عرفان او عرفان نظری نبود بلکه صاحب عرفان عملی بود.

سرلشکر صفوی اظهار داشت: شهید میثمی در خودسازی به مرحله ای از رشد و کمال بالای انسانی رسیده بود و به معنای واقعی کلمه حضور او به عنوان نماینده امام در جبهه ها تاثیرگذار بر همه رزمنداگان ارتش، بسیج و سپاه و جهاد سازندگی بود.

وی با بیان اینکه شهید میثمی دارای کرامت بود، گفت: من در این باره غلو نمی کنم، زندگی این شهید بسیار عجیب بود، او سی ماه در زندان های رژیم زیر شکنجه بود، سی ماه در یاسوج خدمت کرد، سی ماه در فارس و سی ماه در جبهه های نبرد مقدس و بعد از آن به شهادت رسید.

سردار سرلشکر صفوی تاکید کرد: من در مقام یک شاگرد افتخار می کنم در زمانی که در جبهه ها حضور داشتیم خدمت ایشان می رسیدم و تفسیر قرآن را از زبان ایشان یاد می گرفتم.

وی با بیان اینکه شهید میثمی دارای عمق معرفت و تسلط بالایی بر قرآن و نهج البلاغه بود، تاکید کرد: شهید میثمی طرف مشورت فرماندهی جنگ بود و ما در مسائل جنگی از ایشان مشورت می گرفتیم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه حجت الاسلام میثمی صاحب عقل، فهم و حکمت بود، تصریح کرد: ایشان در 12خرداد 1334 به دنیا آمد و 12 بهمن 65 در سن 31 سالگی به شهادت رسید.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه شهید میثمی با وجود سن کم در عقل، حکمت و معرفت همچون افراد با تجربه بود، خاطراتی از این شهید والا مقام بیان کرد و گفت: ایشان در لحظات سخت جنگ در خط مقدم جبهه ها حضور پیدا می کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات