۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۲۰۵۵۸

علمای لبنان انفجارهای تروریستی عراق را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ هیات علمای مسلمان لبنان، حجت الاسلام سید علی فضل الله و حزب الله لبنان در بیانیه های جداگانه، انفجارهای تروریستی عراق را محکوم کردند.
انفجار تروريستي
به گزارش خبرگزاری رسا، هیات علمای مسلمان لبنان، امروز با صدور بیانیه ای در واکنش به انفجارهای تروریستی اخیر در شهر ناصریه در جنوب عراق و دو منطقه کاظمیه و صدر در بغداد، پایتخت عراق، هدف از این جنایت های وحشیانه را برآشفتن اوضاع و حاکم ساختن دوباره فضای تشنج آمیز طایفه گری و برافروختن آتش فتنه میان گروه های مختلف عراقی دانستند.

این بیانیه با تاکید بر اینکه این جنایت های خونین تاثیری در عزم مستحکم و اراده استوار ملت عراق و همبستگی آنها نخواهد داشت، افزود: دست سیاستمداران کنونی به خون بی گناهان آلوده است و از این راه به دنبال تصفیه حساب های شخصی هستند و به کلی از ارزش های اخلاقی و انسان و آموزه های دینی دور شده اند.

حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه شهر بیروت نیز انفجارهای اخیر بغداد را نشانگر وجود افرادی که خواستار جایگزین ساختن اشغالگری آمریکایی با ویرانگری سازمان یافته عراق هستند، دانست و گفت: آنها می خواهند با پر کردن به اصطلاح، شکاف امنیتی در عراق با انفجارهای تروریستی، این کشور را به میدان آشفتگی ها و ناآرامی های پیوسته امنیتی تبدیل کنند.

وی در همین راستا با اشاره به بی ثباتی سیاسی در عراق که برخی در تلاشند تا آن را به بی ثباتی و آشفتگی مذهبی تبدیل کنند، افزود: بدین سان می خواهند فتنه مذهبی را در عراق و از رهگذر آن در منطقه فراگیر سازند و روابط گروه های مذهبی و طایفه ای را به هم زنند و از این راه به یاری رژیم صهیونیستی بشتابند که خواهان برپا کردن رژیم کاملا یهودی خود و به کار گیری دیگر کشورها در راستای اهدافش است.

حجت الاسلام فضل الله با اشاره به تلاش پیوسته استکبار برای آتش افروزی در منطقه و به ویژه در عراق به جرم آنکه مردم این کشور در برابر اشغالگری به مقاومت پرداختند، گفت: از سوی دیگر، هرگاه سخنی از خارج شدن نیروهای اشغالگر آمریکایی به میان می آید، شاهد انفجار خونینی هستیم، چنانکه گویی باید جای خالی اشغالگری را با جنایت های وحشیانه و فتنه های مذهبی پر کرد.

وی ضمن محکوم کردن این انفجارهای تروریستی، تمامی آنها را در راستای خدمت به دشمنان امت اسلام ارزیابی کرد و علمای امت اسلام و دلسوزان و فعالان اجتماعی را به محکوم کردن این اقدام های ناجوانمردانه که تجاوزگری علیه جان انسانها، امنیت عراق و امنیت منطقه شمرده می شود و مخالف هر قانون و شریعتی است، فراخواند.

حزب الله لبنان نیز این انفجارهای خونین که ده ها تن از شهروندان عراقی را در چندین شهر عراق به خاک و خون کشید، محکوم کرد و تاکید کرد: این جنایت های وحشیانه، نسخه جدیدی از پروژه انتقام جویی آمریکایی از شکست ذلت بار نیروهای این کشور در عراق است.

این بیانیه عاملان تروریست فرومایه این انفجارهای وحشیانه را ابزارهای ناچیز و بی ارزشی در دست آمریکایی ها دانست و تمامی گروه های عراقی را به همدلی و تلاش برای ناکام ساختن نقشه های جهنمی دشمنان علیه آنها و تقویت وحدت و همبستگی خود فراخواند و به خانواده های شهدای این حوادث دردناک، تسلیت گفت./981/ب901/گ
ارسال نظرات