۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۲۰۵۶۹

برگزاری دوره‌ آموزشی ‌پژوهش‌محور در مدرسه علمیه ‌هادی شهر

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علوم اسلامی رسول اکرم(ص) ‌هادی شهر، از برگزاری برنامه‌های آموزشی پژوهش محور در این مرکز علوم اسلامی خبر داد.
تحقيق طلاب
حجت الاسلام اسد کاظمی، مدیر مدرسه علوم اسلامی رسول اکرم(ص)‌ هادی شهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بیشتر برنامه‌های آموزشی حوزه علمیه هادی‌شهر پژوهش محور و با هدف تربیت طلاب محقق در دراز مدت طرح‌ریزی شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: هر یک از طلاب پایه‌های مختلف تحصیلی در دوران تحصیل خود با اصول و مبانی تحقیق و پژوهش آشنا می‌شوند که در نهایت پس از فارغ التحصیلی به‌عنوان مبلغان و روحانیان محقق و پژوهشگر مشغول فعالیت می شوند.

حجت الاسلام کاظمی ادامه داد: طلبه ورودی جدید در این مرکز ضمن تحصیل دروس متداول حوزوی، در کارگاه های آموزشی روش تحقیق شرکت می کند و در مراحل بعد، به تحقیق در مباحث درسی خود می‌پردازد، افزون بر اینکه اساتید حوزوی امور تحقیقی متناسب با مناسبت های مختلف را به طلاب محول می کنند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت رسول اکرم(ص)‌هادی شهر ادامه داد: به منظور نهادینه کردن سیستم پژوهش محور در آموزش، یک سری از دروس پایه ای و تکمیلی حوزوی که در این مدرسه تدریس می‌شود، با رویکرد پژوهشی و ارایه مقالات علمی از سوی طلاب همراه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری جلسات روزانه قرائت و محافل هفتگی انس با قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های جنبی این مرکز برشمرد و گفت: برگزاری جلسات مشاوره تحصیلی و خانواده، دوره‌های آشنایی با رایانه، نشست‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و دعوت از کارشناسان و متولیان فرهنگی و دینی از دیگر برنامه‌های جانبی این مدرسه است.

گفتنی است، هم اکنون هشتاد طلبه در مدرسه علوم اسلامی رسول اکرم(ص)‌هادی شهر مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات