۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۲۰۵۷۰

همایش زینب پژوهان اردبیل به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش زینب پژوهان اردبیل در آستانه فرا رسیدن اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) در سالن ولایت شهر اردبیل برگزار شد.
حضرت زينب (عليها السلام) اسوه صبر و استقامت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، روز گذشته در همایش زینب‌پژوهان اردبیل که در سالن ولایت این شهر برگزار شد، اظهار داشت: آرمان عزت و آزادگی حضرت زینب(س) تداوم بخش نهضت حسینی در صحرای کربلا بود.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) تجلی ولایت مداری حقیقی در میدان عمل بود، تصریح کرد: آن بانوی بزرگوار در کنار رشادت، صبر و بردباری دارای ویژگی خاص ولایت‌مداری بودند که با تأسی از سیره نبی مکرم اسلام و ولایت پدر و برادر بزرگوارشان حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) کسب کرده بودند.

حجت الاسلام کاملی فر همچنین حضرت زینب را نمونه کامل عزت، شرافت، عفاف و حجاب دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران در تداوم نهضت حسینی و زینبی شکل گرفت و تداوم ارزش ها و آرمان های امام راحل و شهدا نیز تنها با توجه به سیره آن بزرگواران محقق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه اردبیل خواستار توجه بانوان به سیره رفتاری و عملی حضرت زینب شد و خاطر‌نشان کرد: زنان ما امروز در سنگر انقلاب اسلامی باید حضرت زینب‌(س) را به عنوان نمونه کاملی از اجتهاد و شرف و مجد مورد توجه قرار دهند و در تمام عرصه‌ها سیره و سلوک زینبی‌وار در عرصه اجتماع داشته باشند.

بنا بر این گزارش، نخستین همایش زینب‌پژوهان اردبیل به همت سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در بخش های مقاله، تحقیق، کتاب، داستان‌نویسی، متن ادبی، نقاشی، خاطره‌نویسی در سه سطح دانشگاهی و بالاتر، متوسطه و پایین‌تر و سطح ابتدایی برگزار شد.

گفتنی است، 330 نفر در این همایش شرکت کرده بودند که از میان آثار ارسالی 25 نفر مورد تجلیل قرار گرفتند./935/پ202/س
ارسال نظرات