۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۰۵۷۴
آیت الله شبستری:

بستن تنگه هرمز پاسخی به یاوه گویی های غرب خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: در صورتی که تهدیدات، تحریم ها و یاوه گویی های غرب علیه نظام اسلامی ایران ادامه یابد، تنگه هرمز به روی نفتکش ها بسته خواهد شد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به پایان رزمایش بزرگ ولایت در آب های خلیج فارس اظهار داشت: نیروهای مسلح ایران اسلامی با اجرای مراحل مختلف تاکتیکی و نظامی، بار دیگر عزت و اقتدار دفاعی ایران اسلامی را به رخ دشمنان کشیدند.

وی با بیان اینکه ایران بستن تنگه هرمز به عنوان گلوگاه انرژی دنیا را در رزمایش 90 تمرین کرد و خاطر‌نشان کرد: پیام این رزمایش برای کشورهای همسایه دوستی و صلح بود اما در صورتی که تهدیدات، تحریم‌ها و یاوه‌گویی‌های غرب علیه نظام اسلامی ایران ادامه یابد، تنگه هرمز به روی نفتکش‌ها بسته خواهد شد.

آیت الله شبستری ادامه داد: نیروهای همیشه مقتدر ایران اسلامی در صورت لزوم می‌تواند برای دفاع از منافع و مصالح نظام تنگه هرمز را در کمترین زمان ممکن به کلی بسته و صادرات نفت به کشورهای غربی را به کلی قطع کند، این به معنای فلج اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نظامی استبکار جهانی است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که نیروهای مسلح ایران با این رزمایش اعلام کردند ایران کوچک‌ترین تهدید را با قاطعیت در کمترین زمان پاسخ می‌دهد، اظهار داشت: رزمایش 10 روزه نیروی دریایی جمهوری اسلامی نشان داد که موشک‌های پیشرفته بومی قابلیت برخورد با هر گونه متجاوز را دارند.

امام جمعه تبریز شناسایی ناوهای جنگی بیگانه و تمرین بستن تنگه هرمز را از دیگر مراحل این رزمایش برشمرد و افزود: موقعیت جغرافیایی ایران اسلامی در منطقه خلیج فارس از کلیدی‌ترین نقاط جهان است و سبب شده که ایران دارای موقعیت استثنایی باشد.

وی با بیان این‌که تنگه هرمز گذرگاه یک سوم انرژی جهان است، گفت: بر اساس آمارهای موجود 88 درصد نفت عربستان سعودی، 90 درصد نفت ایران، 98 درصد نفت عراق، 99 درصد نفت امارات و صد درصدد نفت کویت و قطر از تنگه هرمز عبور می‌کند که قطعا هر‌گونه ماجراجویی غرب به ضرر آنان تمام خواهد شد.

آیت الله مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن 19 دی، سالروز قیام مردم قم علیه رژیم پهلوی در اعتراض به انتشار مقاله توهین آمیز ساواک درباره امام خمینی(ره) اظهار داشت: کشتار طلاب و مردم قم یکی از تلخ ترین حواث تاریخ قبل از انقلاب اسلامی بود که در نهایت عامل اصلی در سرنگونی رژیم ستمشاهی بود.

وی ادامه داد: مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه تبریز با گرامیداشت چهلم شهدای قم و با برپایی قیام بزرگ مردمی 29 بهمن 1356 نخستین جرقه پیروزی انقلاب اسلامی را زده و پایه های رژیم پهلوی را به تزلزل انداختند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از ترویج مظاهر بدحجابی در جامعه اظهار داشت: سالروز 17 دی و صدور کشف حجاب توسط رضاخان قلدور پهلوی نقطه آغاز مفاسد اجتماعی به دستور انگلیس به تبعیت از آتاتورک در ایران بود.

وی رضاخان را مهره انگلیسی در راستای سیاست‌های ضداسلامی استعمار پیر دانست و افزود: این اقدام رضاخان با اعتراضات گسترده مردمی همراه بود و پس از خروج رضاخان از ایران در سال 1320 این قانون نیز لغو شد.

آیت الله شبستری حجاب را نمادی‌ترین مظهر اسلامیت نظام دانست و خاطر نشان کرد: گسترش بی‌بند و باری و بی‌حجابی در کشورهای اسلامی سیاست استعمار و دشمنان اسلام است، مسلمانان نمی‌توانند تحمل کنند بدحجابی در جامعه رواج پیدا کند.

امام جمعه تبریز در پایان با تاکید بر ترویج فرهنگ تذکر لسانی در جامعه گفت: مجلس، دولت و همچنین دستگاه قضایی باید با کسانی که در امر بی‌حجابی عنادورزی می‌کنند برخورد قانونی و قاطع داشته باشد، کار فرهنگی برای عده ای که به دنبال ضربه به نظام اسلامی هستند، پاسخ نخواهد داد./935/پ201/س
ارسال نظرات