۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۲۰۵۸۵
مفتی شیعی در بیروت:

دشمنان به دنبال راه انداختن جنگ داخلی و تجزیه سوریه هستند

خبرگزاری رسا ـ مفتی شیعه در لبنان، های عربی و اسلامی را به هوشیاری و آگاهی و دوری از دام فتنه فراخواند و نسبت به تلاش دشمنان برای راه انداختن جنگ داخلی در سوریه هشدار داد.
شيخ احمد قبلان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد قبلان، مفتی برجسته شیعه در لبنان، امروز در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امام حسین(ع) در منطقه برج البراجنه بیروت برگزار شد با اشاره به حوادث کنونی منطقه، گفت: اگر مسؤولان لبنانی با هوشیاری تمام و رویکرد عقلانی و منطقی به رخدادهای کنونی توجه نکنند، لبنان قطعا در برابر تهدیدها و خطرات زیادی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه مسؤولان لبنانی را به خویشتن داری و دوری از سخنان تشنج آمیز فرا خواند و خطاب به برخی گروه های لبنانی (جریان المستقبل به رهبری سعد حریری) که ادعای بروز خطر علیه اهل سنت، شیعه یا مسیحیان را دارند، گفت: شما باید از این گونه شایعه پراکنی ها که در راستای خدمت به هیچ طایفه یا مذهبی در لبنان نیست، دوری کنید.

مفتی مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، خواستار جلوگیری از تبدیل شدن لبنان به سومالی دوم و یا عراقی دیگر شد و افزود:دشمنان امروز می کوشند سوریه را به عنوان مهمترین هدف در لیست پروژه های تخریبی و تفرقه افکنانه و فتنه انگیزانه منطقه، وارد جنگ های داخلی، مذهبی و طایفه ای کنند به گونه ای که به تجزیه این کشور دست یابند.

وی به ملت های عربی و اسلامی در مصر، لیبی، عراق، یمن، سوریه و بحرین نسبت به رخدادهای جاری هشدار داد و گفت: آگاهی خود را حفظ و واقعیت را به درستی درک کنید تا در دام فتنه هایی که دشمنان برای شما ترتیب داده اند، نیافتید و اجازه ندهید که دشمنان، شما را در مسیری که خود می خواهند، حرکت دهند./981/ب902/گ
ارسال نظرات