۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۲۰۵۸۸

لبنان انفجارهای تروریستی در دمشق را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ شخصیت های و گروه های مختلف لبنانی، انفجارهای تروریستی اخیر دمشق را که منجر به کشته و زخمی شدن نزدیک به 50 تن از شهروندان سوری شد، محکوم کردند.
انفجار دمشق
به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان، مسؤولیت این انفجار تروریستی در دمشق را که یازده کشته برجای گذاشت به عهده آمریکا دانست و ضمن محکوم کردن این اقدام وحشیانه، گفت: اقدام تروریستی واشنگتن، بخش دوم نقشه شیطان بزرگ علیه سوریه به علت حمایت این کشور از جریان مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است.

حزب الله لبنان، این جنایت تروریستی در قلب پایتخت سوریه را نشانگر حجم وحشی گری دشمنان علیه سوریه و امنیت و استقرار این کشور دانست و افزود: این جنایت وحشیانه علیه شهروندان بی دفاع سوری نشانه رنجش خاطر دشمنان و کسانی است که به دنبال بین المللی کردن بحران سوریه هستند.

این بیانیه با اشاره به آشکار بودن رد پای آمریکا در این جنایت مانند دیگر جنایت های منطقه، افزود: این عملیات های بزدلانه تلاشی است برای جبران خسارت آمریکا پس از خروج ذلت بار از عراق و شکست استراتژیک واشنگتن در منطقه و کوششی است برای مانع تراشی بر سر راه ملت های منطقه در اداره کشور خود به دست خود و با حفظ استقلال کامل در برابر پروژه آمریکا در منطقه.

حزب الله همچنین آمریکا را مسؤول بمب گذاری دوم دی ماه در دمشق دانست که بر اثر آن 44 نفر کشته و 166 نفر دیگر زخمی شدند.‌

از سوی دیگر، عدنان منصور، وزیر امور خارجه لبنان، امروز ضمن محکوم کردن انفجار بامداد امروز دمشق بر توانایی مردم و رهبران سوریه در پشت سر گذاشتن فتنه ها تاکید کرد و گفت: بار دیگر تروریسم شوم، پایتخت سوریه را هدف قرار داد که این نشانه خطرناکی برای ادامه عملیات های تروریستی در این کشور است.

وی با ابراز تسلیت و همدردی خود با ملت، رهبران و خانواده های قربانیان، خواستار علو درجات برای جان باختگان و شفای فوری مجروحان از درگاه الاهی شد و افزود: ما اطمینان داریم که ملت و رهبران سوریه با هوشیاری فتنه ها را پشت سر خواهند گذاشت و تروریسمی که ثبات سوریه و منطقه را هدف قرار داده است، ریشه کن خواهد شد.

شیخ هاشم منقاره، رییس جنبش توحید اسلامی و عضو جبهه عمل اسلامی لبنان نیز انفجارهای ترویستی دمشق را طرح امنیتی ـ اطلاعاتی سازمان یافته ای از سوی بیگانگان دانست و گفت: این اقدام بزدلانه بهایی است که ملت سوریه برای فریب نخوردن و گرفتار نشدن در دام دسیسه ها و فتنه انگیزی های رسانه ای می پردارند.

وی آشوب انگیزی و از میان بردن امنیت و استقرار را هدف این انفجارها دانست و افزود: این اقدام های خونین و ویرانگر، ناکامی پروژه فتنه انگیزی و ویرانگری دشمنان که از چند ماه پیش به بهانه اصلاحات و دموکراسی آغاز شده است را آشکار می سازند و در راستای خدمت به دشمن صهیونیستی هستند.

اسعد حردان، رییس حزب سوری قومی اجتماعی و نماینده پیشین پارلمان، جبهه عمل اسلامی، حزب تقدمی اشتراکی و جنبش امت لبنان به ریاست شیخ عبدالناصر جبری نیز در بیانیه های جداگانه، انفجارهای تروریستی اخیر دمشق که منجر به کشته و زخمی شدن نزدیک به 75 تن از شهروندان سوری شد را محکوم کردند.

گفتنی است که در انفجار انتحاری امروز در دمشق که نزدیک یک اتوبوس نیروهای حفظ نظم مردمی در منطقه «المیدان» دمشق رخ داد، افزون بر 11 تن کشته و 63 تن نیز مجروح شدند که بیشتر غیرنظامیان و مردم عادی بودند./981‌/ب901/گ
ارسال نظرات