۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۲۰۶۰۴
ائمه جمعه خوزستان:

ایران توانایی مقابله با هر تهدید نظامی را دارد

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان در خطبه های نماز جمعه این هفته مطرح کردند که ایران با اجرای رزمایش ولایت 90 به جهانیان ثابت کرد توانایی زیادی در عرصه نیروی دریای داشته و هم اکنون آماده مقابله با هر تهدید نظامی و فرا منطقه ای است.
ائمه جمعه خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی امام جمعه شوشتر در خطبه های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: دامن زدن به مسایل قومی در انتخابات و انتخاب بر اساس قومیت در این جریان سرنوشت ساز از مصادیق زیرپای نهادن خط رسول‌الله(ص) است.

استاد حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: در دوران صدر اسلام همه مردم از هر قوم، قبیله و یا هر نژادی در کنار پیامبر (ص) حضور داشتند و پیامبر تنها تقوا را از مصادیق برتری اعلام می‌کرد؛ از این رو در این برهه از زمان نیز ملاک برای برتری اشخاص و افراد نخبه جامعه تنها تقوا است.

وی با ارائه شاخص‌هایی برای انتخاب اصلح در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: مردم باید برای انتخاب کاندید اصلح به معیارهایی همچون ارزشمداری، ولایت‌مداری، اسلام و تقوا توجه داشته و غیر از این شاخص‌ها همگی باطل و در راستای تفرقه‌افکنی میان آحاد و اقشار جامعه است.

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر اینکه مردم باید بر اساس توانمندی‌های کاندیدا به آنها رأی دهند، افزود: سابقه مدیریت و توانمندی در راستای انجام وظایف نمایندگی از اصلی‌ترین شاخص‌هایی است که باید برای انتخاب افراد اصلح در نظر گرفته شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشتر تأکید کرد: دامن زدن به مسائل قومی و طایفه‌گری باعث تحریک جامعه و ملتهب کردن شرایط می‌شود و این امر اصلا به مصلحت نیست.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با توصیه به مردم در راستای انتخابی صحیح در انتخابات پیش روی نظام، گفت: مردم نباید شرایط را برای دامن زدن به مسایل قومی برای کاندیداها فراهم کنند و در این باره باید مقابل این گونه افراد ایستاد.

وی با اشاره به اهمیت مانور ولایت 90 خاطر نشان کرد: اجرای این مانور نشان داد که ایران اسلامی در راستای استفاده از دریا، ‌هوا، حمایت موشکی و جنگ الکترونیک دستاوردهای خیره کننده‌ای دارد و این مهم باید برای دشمن درس باشد تا خیال‌های باطلی در سر نپروراند.

حجت الاسلام سلیمانی با تاکید بر اینکه تنگه هرمز از شاهراه‌های اصلی جهان است، تاکید کرد: 80 درصد نفت جهان از این تنگه صادر می‌شود و بیش از 89 درصد نفت عربستان، 90 درصد نفت عراق و صددرصد نفت کویت از این گلوگاه صادر می‌شود و اگر قرار باشد ایران نتواند نفت خود را صادر کند دیگر کشورها نیز نباید بتوانند که نفت خود را از این تنگه عبور دهند و در این باره ایران مصمم است.

امام جمعه شوشتر در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: ایران در صورت فشارهای بین‌المللی در این باره دیگر کشورها و منافع غرب را در این تنگه غرق می‌کند و این تصمیمی صحیح و عاقلانه است.

دشمنان خاکریزهای جدیدی را برای جنگ نرم فرهنگی راه اندازی کرده اند

حجت الاسلام سید نبی موسوی امام جمعه خرمشهر در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات، اظهار داشت: تقوای اللهی را در پیش گرفته و یقین کنید که با رعایت این فریضه اللهی می تواندی خیر دنیا و آخرت را نصیب خود کنید.

استاد حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: امروز خاکریزهای زیادی در عرصه جنگ نرم و حملات دشمنان به ابعاد مختلف علیه شریعت ناب اسلام در حال انجام است و به جهت آنها دهها کانال تبلیغ ضد دین و اخلاق و دهها هزار سایت علیه انقلاب اسلامی فعالیت دارند از این رو تلاش ما در مقابل این جنگ نرم باید مضاعف شود.

حجت الاسلام موسوی، به لزوم مبارزه با جنگ نرم دشمنان تأکید کرد و گفت: برای مبارزه و نرم در مقابل جنگ نرم نیاز به عزم ملی بخصوص دانشمندان حوزه و دانشگاه است.

وی با بیان این که هم اکنون جنگ فرهنگی به جنگی دو طرفه و تمام عیار تبدیل شده، اظهار داشت: امروز جنگ نرم دوطرفه است همان گونه که در دنیای استکبار علیه ما در حال نبرد نرم است ، انقلاب اسلامی نیز در این دفاع و نبرد و با گفتمان و جنگ نرم خود پیروز میدان شده است.

امام جمعه خرمشهر اظهار داشت: نمونه بارز جنگ نرم ما علیه استکبار جهانی موج بیداری اسلامی در کشورهای غربی، اسلامی منطقه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر، در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه این هفته، به انتخابات مجلس نهم اشاره و تصریح کرد: در انتخابات باید کسانی وارد مجلس شوند که هدف آنها خدمت به عموم مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

بیان وعده های بی اساس و پوشالی دور از شئون انتخاباتی است

حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی امام جمعه آبادان، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته آبادان، با اشاره به این که نظام اسلامی هم اکنون در انتظار رویدادی تاریخی است، اظهار داشت: ما هم اکنون در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم که می بایست همه گروه‌ها و جریانات سیاسی نسبت به اهمیت آن هوشیار باشند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به برخی وعده‌ دادن توخالی توسط نامزدهای انتخاباتی مجلس هشدار داد و گفت: نامزدهای انتخاباتی بایستی به جای وعده‌هایی که امکان تحقق آن را ندارند برنامه‌های خود را در زمینه‌های مختلف کشور و منطقه ارایه دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان، در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته، بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: مردم هوشیار و با بصیرت نظام اسلامی باید با درک شرایط حساس کشور و منطقه حضور حداکثری و با نشاط را در عرصه انتخابات فرا روی نظام اسلامی به نمایش گذارند.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی تأکید کرد و گفت: همه باید اخلاق انتخاباتی را در جامعه حفظ کرده و نامزدهای انتخاباتی نیز باید رقابت سالم و بدور از هرگونه گناه و انحراف اخلاقی باشد.

وی اظهار داشت: نامزدها باید در موعد مقرر سوابق کاری و برنامه های خود را به مردم بازگو کرده و از دادن وعده های پوشالی بپرهیزند.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: انتخابات در واقع یک امری است برای انتقال قدرت به صورت آرام از فردی به فرد دیگر یا از مجموعه ‌ای به مجموعه دیگر است.

وی افزود: مردم با حضور در انتخابات و انتقال قدرت، سهم بسزایی در سرنوشت و مملکت خود داشته باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان با دعوت مردم به رعایت قانون مداری و اطاعت از قانون اسلامی گفت: هیأت‌های اجرایی و نظارتی باید از حقوق نامزدها و نظام اسلامی و مردم به خوبی حفاظت کنند.

‌وی ادامه داد: هیئت‌های اجرایی و نظارت نباید خودسرانه کار بکنند و باید قانون را در اجرا و نظارت بر انتخابات رعایت و اجرا کنند و همه باید، پایبند به قانون باشند.

‌حجت الاسلام محمدی اصفهانی از وضعیت نامطلوب مناطق حاشیه شهری همچون سلیج و برخی از مناطق مرکزی آبادان همچون کوی قدس انتقاد کرد و گفت: شهرداری و سایر ادارات همچون آبفا و برق بایستی نسبت به حل مشکلات مردم و تامین نیازهای آنها بیش از پیش تلاش کنند.

وی گفت: در بازدید سرزده‌ای که از این مناطق داشتم وضعیت آنها را چندان مناسب ندیدم و امیدوارم مسئولان بیش از پیش تلاش کنند.

خطیب جمعه آبادان در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته، به نشست اخیر شخصیت‌های دانشگاهی و حوزوی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: دانشگاهیان، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه، مباحث اثر گذار و تصمیم ساز در ارتباط با زنان و خانواده را پیگیری کنند؛ چرا که چالش های اجتماعی امروزی جامعه، زن و خانواده است.

رزمایش ولایت 90 نشان دهنده ثبات و اقتدار نظام اسلامی در برابر تهدیدهای مستکبران است

حجت‎الاسلام عبدالرضا ابوعلی امام جمعه بهبهان، در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، بهبهان، با دعوت همه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در همه زمینه‎های فردی و اجتماعی به برگزاری رزمایش ولایت 90 اشاره کرد و اظهار داشت: این رزمایش که در آب‎های خلیج همیشه فارس ما برگزار شد اقتدار نیروهای مسلح ما در آب‎ها را نشان داد.

وی افزود: ولایت 90 به همه جهانیان و دشمنان میهن اسلامی ما فهماند که ما نیروهای مخلص، قدرتمند و آماده‎ای داریم که هیچ‎کس توان مقابله با آنها را نخواهد داشت.

حجت الاسلام ابوعلی بیان داشت: این رزمایش بازتاب گسترده‎ای نیز در رسانه‎های دنیا داشته که نشان از اهمیت آن برای دیگر کشورها دارد و ما باید از همه دست‎اندرکاران این رزمایش بزرگ که آن را اینگونه خوب و نیرومند برگزار کردند تقدیر و تشکر کنیم.

استاد حوزه علمیه خوزستان، در ادامه به برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: همه مسؤولان و کاندیداها باید زمینه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‎های رای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فراهم کنند.

وی تصریح کرد: دشمن برای این انتخابات نیز نقشه کشیده و ما باید با حضور پررنگ و باشکوه خود در این رویداد بزرگ نیز پیروز شده و مشت محکم دیگری بر دهان یاوه‎گوی دشمنان خود بزنیم.

ابوعلی خاطرنشان کرد: در این میان همه مسؤولان، کاندیداها و مردم باید قانون را رعایت کرده و با قانون‎مداری خود جای هیچ حرف، شک و شبهه ای نگذارند.

وی خطاب به مردم نیز گفت: شما نیز باید نیرویی را انتخاب کنید که در مجلس بتواند برای شهر و مردم مفید واقع شده و نیرویی مومن، خوب و ارزشی باشد.

خطیب جمعه بهبهان همچنین با تبریک آغاز سال 2012 میلادی اظهار داشت: امیدواریم سال 2012، سال صلح و عدالت بوده و همه از ستم استعمارگران رهایی پیدا کنند.

وی افزود: در این سال طبق پیش‎بینی کارشناسان، مشکلات اقتصادی جامعه اروپا و آمریکا بیشتر شده و جنبش‎های ضد سرمایه‎داری افزایش می‎یابد که امیدواریم این جنبش‎ها نتایج مطلوبی برای مردم داشته باشد.

حجت الاسلام ابوعلی در پایان خطبه‎های نماز جمعه این هفته بهبان، بر توجه بیشتر مسئولان به نقاط محروم و ضعیف بهبهان و توجه به مسایل فرهنگی در جامعه تاکید کرد.

کاندیداها از دادن وعده های واهی و ناممکن خود داری کنند

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: هم اکنون در مرحله تأیید صلاحیت کاندیداهای ثبت نام شده هستیم و نامزدها در این مرحله با بررسی‌های کارشناسی تأیید صلاحیت خواهند شد.

وی اذعان داشت: تائید صلاحیت‌ها با دقت انجام می‌شود و در این باره اهرم‌های قانونی و نهادهای تعیین شده با دقت به این کار می‌پردازند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، افزود: هنوز موسم تبلیغات فرا نرسیده و کاندیداها باید در زمان تعیین شده به امر تبلیغات بپردازند و در تبلیغات نیز باید به رقابت سالم توجه کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، تأکید کرد: تبلیغات باید بر اساس صداقت و توانمندی‌های افراد باشد و بر این اساس نباید با شعارهایی دور از دسترس ذهن مردم را مخدوش کرد.

امام جمعه دزفول خطاب به نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، افزود: در امر تبلیغات نباید کاندیداها یکدیگر را تخریب کنند؛ چرا که جوسازی، تخریب و قانون شکنی با تبلیغات منافات دارد.

وی گفت: نقد کردن کاندیداها نیز باید با رعایت احترام و انصاف صورت گیرد تا شاهد انتخاباتی سالم و به دور از حاشیه باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول تصریح کرد: وعده های کاندیداهایی که تأیید صلاحیت می‌شوند باید بر اساس منطق و عقل باشد و اگر نامزدها وعده ای به مردم دادند باید عملی و اجرایی و توانای انجام آن را در آینده داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری مانور ولایت 90 خاطر نشان کرد: این رزمایش دریایی در نوع خود، بزرگ‌ترین و بی نظیر ترین رزمایش دریایی بود که به مدت 10 روز انجام گرفت و انعکاس خبری بسیار مهمی در رسانه های جهان داشت و افتخاری دیگر برای کشورمان به ارمغان آورد.

امام جمعه دزفول، گفت: در این رزمایش دریادلان نیروی دریایی جمهوری اسلامی یک ناو هواپیمابر آمریکایی را شناسایی کردند و به آن‌ها هشدار دادند که دیگر به منطقه خلیج فارس وارد نشوند.

وی خاطر نشان کرد: دشمن در این رزمایش به اوج توانمندی‌های ایران اسلامی پی برد و در این باره ابراز تعجب کرد و این موفقیت این مانور را تائید می‌کند.

امام جمعه دزفول تصریح کرد: این دریادلان به دنیا ثابت کردند اگر توانسته‌اند قدرت خود را در منطقه ای با این وسعت به نمایش بگذارند در محدوده وسیع‌تری نیز می‌توانند این کار را انجام دهند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: افزود: نباید تصور کرد که امنیت توسط کشورهای غربی برقرار می‌شود؛ چرا که این کشورها ذره ای به منافع دیگران توجه نمی‌کنند و فقط چشم به منافع شخصی خود دارند./9465/پ201/ص
ارسال نظرات